Tisztelt TIR felhasználó Tagjaink!
Felhívjuk valamennyi, TIR igazolványok használatára felhatalmazott tisztelt tagunk figyelmét, hogy a korábbi évek gyakorlatának megfelelően, a felhasználói jogosultságukat ismét meg kell újítaniuk!
Ez az eljárás az idei évben az alábbiak szerint kerül lebonyolításra:
Az Egyesületnek a NAV-val történt megállapodása alapján, 2019. december 19-én töltjük fel az ENSZ Európai Gazdasági Bizottsága TIR Végrehajtó Testülete központi adatbázisába (ITDB) azon vállalkozások adatait, amelyek a megfelelő igazolásokkal kérték a TIR használatra való felhatalmazásuk meghosszabbítását a 2020. évre. Az általunk rögzített adatok NAV által történő jóváhagyása teszi majd lehetővé az Önök számára a TIR-igazolványok használatát a 2020. évben.
A NAV előírása alapján az eljárás során felhasznált igazolások egyike sem lehet 30 napnál régebbi a felhatalmazás időpontjában. Ez azt jelenti, hogy kizárólag a 2019. november 19-i vagy annál későbbi keltezésű dokumentumok fogadhatók el a felhatalmazáshoz. Ezért azt javasoljuk, hogy legkorábban november 19-én kezdjék meg az előírások szerinti hatósági igazolások beszerzését.
A benyújtandó dokumentumok a következők:
••• A vállalkozás / gazdasági társaság vezetőjének eredeti erkölcsi bizonyítványa.
FONTOS: Több ügyvezető esetén mindegyikük erkölcsi bizonyítványát szükséges benyújtani!
••• Eredeti NAV köztartozás mentességet igazoló „Adóigazolás”.
Az igazolás jogcímeként a NAV állásfoglalása szerint kizárólag az: „MKFE részére” vagy „MKFE eljárásához” és „TIR felhasználáshoz” vagy „TIR igazolvány használatához” vagy „TIR fuvarozáshoz” megjelölés fogadható el.
(Az elektronikus úton kapott igazolást kérjük, kinyomtatva szíveskedjenek leadni!)
••• A vállalkozás / gazdasági társaság vezetőjének eredeti nyilatkozata arról, hogy a társaság nem áll felszámolási vagy végelszámolási, kényszertörlési, illetve kényszervégelszámolási eljárás alatt. A nyilatkozathoz szükséges nyomtatvány letölthető az Egyesület honlapjáról ».
(Kérjük, hogy a honlapunkról letöltött, aktuális változatot legyenek szívesek használni, és azt tanúkkal leigazoltatni! Kérjük, fordítsanak fokozott figyelmet a cégszerű (!) aláírásra!)
A felhatalmazáshoz szükséges dokumentumokat legkésőbb 2019. december 18-ig kell eljuttatniuk az Egyesület Vámszakmai Csoportjához személyesen vagy postai úton a következő postacímre:
1576 Budapest, Pf. 109
FONTOS: Amennyiben a vállalkozás 2019. december 18-ig nem nyújtja be az eljáráshoz nélkülözhetetlen igazolásait az Egyesülethez, a jogosultsága 2020. január 01-i kezdettel felfüggesztésre kerül, és akár érvényes TIR igazolvány birtokában is akadályba ütközhet számára a TIR fuvarozás végrehajtása!
Mivel 2019. december 19-ét követően legközelebb csak 2020. január 6-án kerül sor a TIR-felhasználói jogosultságok megújítására, kérjük, hogy fordítsanak fokozott figyelmet a megadott határidők betartására a TIR-es fuvarfeladataik folyamatos végrehajthatóságának érdekében!
Ezzel egyidejűleg felkérjük Önöket, hogy szíveskedjenek felülvizsgálni a vállalkozásuk, illetve gazdasági társaságuk adatait, és az esetleges változásokat jelentsék be az Egyesületnél!
A tagi adatok kezelését Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát. és Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát. végzik, telefonos elérhetőségeik: 06 (1) 252 0688; mellék: / 213 és /230.
Együttműködésüket köszönjük.
MKFE
TIR Szakterület