A járvány okozta gazdasági visszaesés miatt sok buszos és árufuvarozó vállalkozás kényszerül arra, hogy a drasztikusan leapadt megbízások miatt járműveket vonjon ki a forgalomból. Ennek menetét az alábbiakban vázoljuk, és (megyénkénti bontásban) egyben közreadjuk azokat a számlaszámokat, melyekre a járművek forgalomból történő kivonásának 2.300 forintos igazgatási szolgáltatási díja utalandó.
A kormányzati ügyfélvonal (1818) tájékoztatása szerint gazdasági társaságok és egyéni vállalkozók a gépjárművek forgalomból történő kivonását csak elektronikus úton, e-papír kitöltése útján intézhetik. (Az okmányirodában történő személyes ügyintézésre cégek esetén csak abban az esetben van mód, ha a hatósági intézkedés okmány kiállításával jár. Azonban a jármű forgalomból történő – ideiglenes vagy végleges – kivonása a hatóság részéről okmány kiállítását nem igényli.)
Az erre vonatkozó kérelmet, az epapir.gov.hu oldalon nyújthatják be, ahol a magyarorszag.hu oldalhoz tartozó cégkapus jelszóval kell bejelentkezni az e-papír szolgáltatásba. A kérelmet a jármű üzembentartója nyújthatja be. Értelemszerűen benyújthatja a tulajdonos is abban az esetben, ha azonos az üzembentartóval.
Az „Ügyintézés indítása” menüpontban az adatokat ki kell tölteni, majd a témacsoportból a „kormányhivatali ügyeket” kell választani. Az „ügytípus” fülben pedig a „Okmányügyintézési feladatok”-at kell kiválasztani. Címzettként a székhely szerint illetékes kormányablakot kell kiválasztani.
A megjelenő mezőket értelemszerűen kell kitölteni.
Tárgyként javasoljuk beírni pl. „gépjármű forgalomból történő ideiglenes kivonása”.
Levélszövegként elegendő pl. a következőket beírni: Tisztelt …! Ezúton kezdeményezem a …. forgalmi rendszámú, …. alvázszámú …. típus stb. jármű forgalomból történő ideiglenes kivonását. Cég neve, képviselő neve. Dátum.
Az e-papíron benyújtott kérelemhez a következőket célszerű csatolni:
- aláírási címpéldány,
- cégkivonat,
- a jármű tulajdonosának, lízingbe adójának írásbeli hozzájárulása a jármű forgalomból történő kivonásához,
- 2.300 Ft igazgatási szolgáltatási díj átutalásának igazolása.
A számlaszám, ahová a 2.300 Ft-ot utalni kell (Budapest Főváros Kormányhivatala számlaszáma): 10023002-00299592-00000000. Közlemény:……. rendszám ideiglenes kivonás illetéke
Csatolmány esetén tanácsos a hitelesítés elvégzését választani, majd „küldés”.
Az elküldés sikeréről a jármű üzembentartója egy feladási igazolást kap cégkapus ügyfélkapujának értesítési tárhelyére. Ez még nem érdemi intézkedés, csak azt igazolja, hogy a kérelem beérkezett. A kérelem akkor tekinthető teljesnek, hiánytalannak, ha minden irat csatolása, és az illeték átutalásának banki igazolása is megtörtént. A hatóság a hiánytalan kérelem benyújtásának időpontját tekinti a kérelem benyújtási, egyúttal a forgalomból történő kivonás időpontjának.
Arra vonatkozó kérdéseinkre, hogy az ügyintézés mennyi időt igényel, mikor kaphatják meg a határozatot, sajnos érdemi választ nem kaptunk.
Hasonló az eljárás gépjármű forgalomba történő visszahelyezése esetén is.
MKFE Kommunikáció