2024. szeptember 2-től a tervek szerint két héten át zárva tartják a Kőröshegyi völgyhidat, mert a saruk cseréjét csak rezgésektől mentes, forgalom nélküli hídszerkezeten tudják elvégezni.
Az áprilisi műszaki vizsgálatokból és szemlékből kiderült, hogy a szerkezet 38 sarujából három annyira elhasználódott, hogy azok cseréje mindenképpen szükséges. A hídpillérek fejénél található, egyenként 10 tonna tömegű saruk cseréje nagy precizitást kíván, hiszen a művelet során néhány centiméterrel meg kell emelni a pályatestet.
Az 1.872 méter hosszú építményt 2007 nyarán adták át a forgalomnak. A szakemberek az azóta eltelt években bekövetkezett szerkezeti változásokat 2024 tavaszán vizsgálták alaposabban. Mint a Magyar Koncessziós Infrastruktúra Fejlesztő (MKIF) Zrt. szakemberei már akkor előre jelezték: az elhasználódott saruk cseréjét 2024 nyarán hajtják végre.
A pályazár idejére kijelölt terelőutak:
••• Budapest felől: Zamárdi felső - Siófok nyugat csomópontban kell elhagyni a pályát, Balatonszárszónál lehet visszatérni
••• Az országhatár felől: Balatonszárszó csomópontban kell elhagyni a pályát, és Zamárdi felső - Siófok nyugatnál lehet visszatérni