A Magyar Közút Nonprofit Zrt. nagy felületű burkolatjavításokat tartalmazó országos programot indít — jelentette be október 4-én, pénteken dr. Völner Pál, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium infrastruktúráért felelős államtitkára a Komárom-Esztergom megyei Bokodon.
A 33 milliárd forintnyi forrásból a szaktárca a magyar közúthálózat 287 kritikus helyszínén, összesen 530 kilométeren tervezi a burkolati hibák elhárítását. Bár a hazai sajtóban éles vita kezdődött arról, hogy mindez kampányfogás-e vagy sem, ahhoz azonban semmi kétség nem férhet: a 30.000 km-t kitevő hazai közúthálózatra igencsak ráfér a folyamatos javítás... és akkor a települési önkormányzatok kezelésében lévő utakról még nem is esett szó.
A Magyar Közút internetes portálja szerint szeptember végén és október első napjaiban több mellékút is megújult:
Abony - Újszász
Dad - Mór
Keszthely - Várvölgy
Adony - Szabadegyháza
Pécs-Vajszló között egy szakasz
Beregdaróc - Fehérgyarmat - Csengersima
A társaság kezelésében lévő úthálózaton végzett felmérések alkalmával az útellenőrök jó minősítést adtak 1.985 km burkolatra, 1.750 km kapott megfelelő, 7.000 km tűrhető besorolást, nem megfelelő osztályzatot 3.682 km-en osztottak ki, és egyértelműen rossz minősítést adtak 14.948 km útburkolatra — írja a Népszabadság 2013. október 10-én.