Ma Katalin napja van.

Eredményes MKFE lobbi: mégis szélesítik az M1-es és M7-es sztrádákat

Megépülhet az M1-es és M7-es autópályák harmadik forgalmi sávja. Többek között az MKFE utóbbi időszakban folytatott szakmai, érdekvédelmi lobbijának eredményeként a Kormány ismét napirendre tűzte a beruházások megtárgyalását, és határozatot hozott az M1-es és M7-es autópályák bővítéséről.


 Az MKFE az elmúlt hetekben többször jelezte az NFM felé, hogy elhibázott lépésnek tartja a korábban már kihirdetett, M1-es és M7-es autópályabővítési beruházások visszavonását.

Becsey Zsolt a kérdésben levelet írt Homolya Róbert közlekedési infrastrukturális fejlesztésekért felelős kormánybiztosnak, felhívta a problémára a közlekedéspolitikáért felelős helyettes államtitkár, Mosóczi László figyelmét, valamint számos szakmai fórumon is hangsúlyozta, hogy az útfejlesztések tervezésénél nagyobb hangsúlyt kell kapnia a valós forgalmi adatoknak. Ezek az adatok igazolják, hogy a hazai úthálózat egyik legterheltebb szakasza a Budapest-Hegyeshalom közötti M1-es autópálya, amelyen a Magyarországon átmenő tranzitforgalom túlnyomó része zajlik.

A szakmai érvekkel és számadatokkal alátámasztott érveink célba találtak, a Kormány újra napirendre vette a kérdést, és a 2016. december 23-án megjelent Magyar Közlönyben kihirdette az 1843/2016. (XII. 23.) határozatot, amely nemcsak a két érintett pálya bővítéséről, hanem a munkák befejezésének határidejéről is rendelkezik. Eszerint az M1-es és M7-es sztrádákat 2023. március 15-ig kell 2x3 sávosra bővíteni és átadni a forgalomnak.

 

MKFE kommunikáció

 

Webhelyünkön sütiket használunk, melyek célja, hogy teljesebb körű szolgáltatást nyújtsunk látogatóink részére.