Sok nehézséget okoz az autóbuszos személyszállító vállalkozásoknak, hogy Magyarországon csupán a kéttengelyes buszoknál alkalmazható az 1 tonnás tengelytúlsúly-tolerancia, miközben a hosszított, háromtengelyes és emeletes buszoknál ez a jogszabályi lehetőség nem áll fenn; így a TSM-rendszer a nagyobb járműveket gyakran szankcionálja magas bírsággal. Az MKFE és a NiT Hungary ezért közös levélben fordult Thoroczkay Zsolthoz, a szakminisztérium illetékes főosztályvezetőjéhez egy olyan jogszabálymódosítás érdekében, mely minden autóbusz esetén egységesen lehetővé tenné az 1 tonnás tolerancia igénybevételét.
A 2019. június 4-én írott levélben a két szakmai szervezet az Innovációs és Technológiai Minisztérium Közúti Infrastruktúra Fejlesztési Főosztályának vezetője számára egyöntetűen kifejtette álláspontját azon jogszabálymódosítás szükségességéről, mely révén a jövőben — jármű-regisztráció után — a háromtengelyes buszok is részesei lehetnének a túlsúly-toleranciának.