Az MKFE-nek a szakmai társ-érdekképviseletekkel közösen sikerült elérnie, hogy Budapesten, a Hősök tere környékén állandó rendőri felügyelet legyen. A járőrök nemcsak a teret figyelik; a turisták is nagyobb biztonságban érezhetik magukat.
Az MKFE-nek a szakmai társ-érdekképviseletekkel közösen sikerült elérnie, hogy Budapesten, a Hősök tere környékén állandó rendőri felügyelet legyen. A járőrök nemcsak a teret figyelik; a turisták is nagyobb biztonságban érezhetik magukat.
2018. december 2. és 7. között három határ menti helyszínen – Záhonyban, Sátoraljaújhelyen és Tornyosnémetiben – összesen 35 műszakban tartott kiemelt ellenőrzést a Közúti Közlekedési Ellenőrző Főosztály (KKEF). Az MKFE kezdeményezésére és kérésére szervezett akcióban megfigyelőként részt vehetett az MKFE munkaszervezetének néhány tagja, valamint több MKFE-tag is – nekik ezúton is köszönjük a részvételüket! |
Egyesületünknek a nemzetgazdaságban, azon belül a fuvarpiacon betöltött szerepének súlyát fémjelzik azok az együttműködések, melyek az utóbbi években jöttek létre különféle szervezetek, gazdasági társaságok és az MKFE között. Hisszük, hogy ezek a megállapodások az általunk képviselt személy- és árufuvarozó vállalkozások mindennapi boldogulását mozdítják elő, és sikereiket növelik.
A Versenyképesség 2.0 csomag újabb tárgyalása zajlott ma le az érdekképviseletek és a hatóságok között. Ezúttal a pályaalkalmassági vizsgálatokat végző Közlekedési Alkalmassági és Vizsgaközpont (KAV) vezetői fogadták az MKFE, a NiT és a FUVOSZ képviselőit. A vizsgaközpont elfogadta és támogatja az MKFE javaslatát, amely legfeljebb 14 napra csökkentené a PÁV-vizsgálatokat megelőző várakozási időt, továbbá jelezték, hogy a jövőben a szakvélemények kiadása is azonnal megtörténhet, amennyiben a vizsgaeredmény egyértelműen megállapítható.
Ahogy arról korábban már olvashattak honlapunkon, közös sajtóközleményt adott ki az MKFE, a NIT és a FUVOSZ a 2019-es útdíjemelésről. „Kétszámjegyű százalékos díjemelésre kényszerülnek a magyar fuvarozó vállalkozások az akár 30 százalékos mértéket meghaladó útdíj-emelés és egyéb költségnövekedések miatt” – állt a három érdekképviselet december 21-én közzétett közleményében.
„Kétszámjegyű százalékos díjemelésre kényszerülnek a magyar fuvarozó vállalkozások az akár 30 százalékos mértéket meghaladó útdíj-emelés és egyéb költségnövekedések miatt” - áll a három érdekképviselet közös sajtóközleményében, amelyben a szervezetek kiemelik, hogy a kormányzat által kommunikált 5,8 százalékos díjemelkedés a környezetvédelmi besorolások szerinti díjeltérítési rendszer átalakítása miatt a 30 százalékot is meghaladja.
Felhívjuk tisztelt autóbuszos személyszállító Tagjaink figyelmét, hogy Budapesten a Városligetben, a Kós Károly sétány mindkét végéhez „Autóbusszal behajtani tilos” jelzőtáblát helyeztek ki. Ennek következményeként napok óta egyik irányban sem hajthatnak fel az autóbuszok a sétányra.
Az MKFE Versenyképesség 2.0 javaslatcsomagjának újabb pontjának megvalósulására van esély: ezúttal az MKFE által kezdeményezett környezetvédelmi norma szerinti regisztráció szigorítása valósulhat meg, kiemelt figyelemmel a külföldi honosságú járművekre, amelyek az egyesület álláspontja szerint jelenleg jogtalan előnyhöz jutnak a magyar vállalkozásokkal szemben az útdíjrendszerben tapasztalható hiányosságok miatt.
A sikeres, konszenzusos megegyezésnek köszönhetően a Liget Budapest Projekt megvalósításának ideje alatt is biztosított lesz Budapest leglátogatottabb térsége, a Hősök tere és a közvetlen közelében található látványosságok zökkenőmentes, turistabuszos elérhetősége.