A MAGYAR KÖZÚTI FUVAROZÓK EGYESÜLETÉNEK ALAPSZABÁLYA
Az MKFE munkatársai
Sok nehézséget okoz az autóbuszos személyszállító vállalkozásoknak, hogy Magyarországon csupán a kéttengelyes buszoknál alkalmazható az 1 tonnás tengelytúlsúly-tolerancia, miközben a hosszított, háromtengelyes és emeletes buszoknál ez a jogszabályi lehetőség nem áll fenn; így a TSM-rendszer a nagyobb járműveket gyakran szankcionálja magas bírsággal. Az MKFE és a NiT Hungary ezért közös levélben fordult Thoroczkay Zsolthoz, a szakminisztérium illetékes főosztályvezetőjéhez egy olyan jogszabálymódosítás érdekében, mely minden autóbusz esetén egységesen lehetővé tenné az 1 tonnás tolerancia igénybevételét.
Az alábbiakban tájékozódhat az egyesületi tagdíjak mértékéről.
Kulcsszavas bejelentkezés után az alábbi linkekre kattintva elolvashatja az MKFE működésével és gazdálkodásával kapcsolatos beszámolókat.
A Személyszállítási Tanács kezdeményezésére levélben fordult az ITM Közúti Közlekedési Ellenőrzési Főosztályának vezetőjéhez Karmos Gábor. Az MKFE főtitkára a különjáratos autóbuszos személyszállítási szolgáltatások kiemelt időszakának közeledtével arra kéri Rónay-Tobel Beatrix főosztályvezetőt, hogy a közúti ellenőri csoportok a következő hetekben kiemelten ellenőrizzék az autóbuszokat, közúton és parkolóhelyeken egyaránt.
Sokadik alkalommal hívta fel levélben a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesülete a NAV és az ORFK illetékeseinek figyelmét a keleti és déli ellenőrzött határszakaszainkon kialakult helyzet tarthatatlanságára. Legutóbb – Ignácz József Péter elnökhelyettes kezdeményezésére – a Nemzeti Adó- és Vámhivatalt vezető államtitkárát, valamint az ORFK Határrendészeti Főosztályának vezetőjét tájékoztatta az MKFE főtitkára a keleti és déli ellenőrzött határokon tapasztalt hosszú várakozási időkről. Az ORFK-tól már megérkezett a válasz, amely – a korábbiakhoz hasonló módon – a határállomások működését - rendészeti szempontból – megfelelőnek minősíti, a hosszú várakozási időkért pedig ismét a szomszédos államok hatóságait, továbbá a vámvizsgálatokat és a spedíciós ügyintézést teszi felelőssé.
A mikro- és kisvállalkozások után már a közepes és nagyvállalatok is bajban vannak az önköltséget sem fedező alacsony fuvardíjak miatt — áll a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesülete ma kiadott sajtóközleményében. Ma már nem a magyar fuvarozók versenyképessége, hanem a túlélése a tét. A fuvardíjak emelése, és a kormányzat együttműködő beavatkozása nélkül akár tömeges csődök, az ellátási lánc összeomlása várható - néhány hónapon belül!