Január 16-án megérkezett a német Szövetségi Szociális és Munkaügyi Minisztérium (BMAS) válasza a január 8-án írott levelünkre, ám legtöbb kérdés továbbra is tisztázatlan maradt...
Két évtizeddel ezelőtt kamionsofőrnek lenni igazi álom volt. Szabadság, izgalmas munka és jó kereset. Most, 2015-ben azonban már senki sem irigyli őket. A fuvarozók ugyanis a puszta talponmaradásért küzdenek. Használatarányos útdíj, újabb költségek, kisebb mozgástér. Egyre szigorúbb jogi szabályozás. Az utóbbi időben a fuvarozó vállalkozások fele eltűnt a piacról. Belföldön kétharmadára csökkent a fuvarozási kereslet. A mikro- és kisvállalkozások érezték meg leginkább a kedvezőtlen változásokat.
|
Választ kaptunk a NAV-tól a németorsági minimálbérrel kapcsolatos, január 8-i hírlevelünkben feltett azon kérdésünkre: szolgáltat-e béradatot a NAV a német vámhatóság kérésére?
Miután Magyarország hivatalos szerveitől sajnos továbbra sem kapunk semmilyen érdemi tájékoztatást a már napok óta egyébként hatályban lévő németországi minimálbér-rendelkezéssel kapcsolatban, így kénytelenek vagyunk saját csatornáinkon keresztül keresni ill. várni a válaszokat és megerősítéseket (többek között) az alábbi kérdésekre.
A Magyar Közúti Fuvarozók Egyesülete szerint az útdíjrendszer még ma sincs kész, számos problémát nem küszöböltek ki, és továbbra sem elég hatékony a piacvédelem. Az Elektronikus Közúti Áruforgalom Ellenőrző Rendszerhez (EKAER) való átállásra pedig megint nem hagytak elég felkészülési időt — hangozott el az MKFE 2014. december 18-i sajtótájékoztatóján.
Egyesületünk szakmai álláspontja, valamint az ezzel kapcsolatos sajtómegjelenések itt olvashatók!
|
Az élénk tagi érdeklődésre válaszul ismertetjük a német minimálbérrel kapcsolatos tájékoztatásunk eredeti forrásait, valamint az MKFE tiltakozó lépéseit.
2014. október 27-én az Országgyűlés egyhangúlag elfogadta „Az autópályák, autóutak és főutak használatáért fizetendő megtett úttal arányos díjról szóló 2013. évi LXVII. törvény módosításáról” szóló törvényt, melyet november 6-án hirdettek ki, és november 9-én lép hatályba.
Tasó László, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium közlekedéspolitikáért felelős államtitkára és Karmos Gábor, egyesületünk főtitkára a Kossuth Rádióban beszéltek az Országgyűlés által október 27-én egyhangúlag elfogadott „Az autópályák, autóutak és főutak használatáért fizetendő megtett úttal arányos díjról szóló 2013. évi LXVII. törvény módosításáról”.
Október 27-én az Országgyűlés egyhangúlag elfogadta „az autópályák, autóutak és főutak használatáért fizetendő megtett úttal arányos díjról szóló 2013. évi LXVII. törvény módosításáról” szóló törvényt, mely november 6-án kihirdetésre került és november 9-én lép hatályba.