Tizenhárom fuvarozási-logisztikai érdekképviselet — köztük az MKFE — 2021. december 1-jén ismételten közös levélben kérte Ursula von der Leyent, az Európai Bizottság elnökét, hogy tegyen hathatós intézkedéseket a tiroli tranzitkorlátozások enyhítésének érdekében.
A szervezetek megfogalmazták: Ausztria az egész ellátási lánc folyamatosságát nehezíti azáltal, hogy a tiroli régióban egyre szigorúbb tranzitkorlátozásokat alkalmaz, miközben az Inn folyó völgye egész Európa egyik legjelentősebb áruszállítási folyosója, ahol naponta 7 ezer, évente pedig több mint 2,3 millió tehergépjármű közlekedik.
Az aláírók aggodalmuknak adnak hangot, ugyanis az egyre jelentősebbé váló közúti torlódásokat a vasúti szállítási móddal sem lehetne kiváltani: a térségben a kötöttpályás áruszállítás kapacitása közel sem haladja meg azt a szintet, mely az áruforgalom áttereléséhez szükséges lenne.
Az osztrák forgalomkorlátozások egyúttal erősen megmutatják hatásukat a német oldalon is, ahol a közelmúltban 70 kilométeres sor torlódott össze egy ausztriai tartálykocsi-baleset következtében. Bajorország egyre nagyobb küzdelmet vív az osztrák oldalon felgyülemlő nehéz-tehergépjárművek miatt. Különösen nagy terhet ró ez a gépjárművek vezetőire, akiknek bizonytalan körülmények között és egészségügyi ellátóintézményektől távol kell hosszú ideig várakozniuk.
A hivatalos levél előzménye, hogy bő fél évvel ezelőtt, 2021. márciusában a logisztikai szervezetek már kifejezték az Európai Bizottsághoz intézett kérésüket ugyanebben az ügyben. Előrelépés azonban nem történt.