Ma Katalin napja van.

Okos tachográffal szerelt járművek az AETR-régióban

Az IRU arról tájékoztatta egyesületünket, hogy igyekszik minél előbb összeállítani egy hiteles listát arról, hogy mely nem EU-s AETR-országokba lehet az új GEN2-es tachográffal szerelt járművekkel közlekedni. Amíg a listát nem kapjuk meg, azt javasolja tisztelt Tagjainknak, hogy legyenek elővigyázatosak, és lehetőleg csak digitális tachográffal (GEN1) szerelt autókkal közlekedjenek az AETR-régióban.


Ahogy arról korábban hírt adtunk, az Európai Unió területén 2019. június 15. után első alkalommal forgalomba helyezett tehergépjárműveknek és autóbuszoknak már második generációs (GEN2) okos tachográfokkal kell rendelkezniük. Ez a kötelezettség az unió minden tagállamára érvényes, viszont az EU-n kívüli államokra a szabály egyelőre nem alkalmazható, ugyanis még nem született meg az AETR-egyezmény ehhez szükséges módosítása. Erről ITT » olvashatnak bővebben.


Az ENSZ EGB AETR szakértői csoportja 2019. június 17-én ülésezett, de nem történt előrelépés az AETR-egyezmény módosítása ügyében, keresik a megoldást az adatvédelmi, a DSRC-jelerősségi és az uniós szabványkérdések okozta problémákra.


Októberben folytatódnak az egyeztetések, itt kerül sor az Európai Bizottság azon javaslatának megvitatására is, amely lehetővé tenné a GEN2-es tachográffal szerelt EU-s járművek nem EU-s, AETR-országok területén való feltétel nélküli elfogadását.


A probléma nemcsak a GEN2-es tachográffall szerelt új járműveiket az AETR-országokban használni akaró EU-s fuvarozókat érinti, hanem minden harmadik országbeli járműgyártót is, amely haszongépjárműveket exportál az EU-ba.


Az IRU és az Európai Bizottság illetékeseinek július 17-ei találkozóján megerősítették, hogy a három EGT-ország (Norvégia, Lichtenstein, Izland), valamint Svájc elfogadják a GEN2-vel szerelt EU-s járműveket.


MKFE-kommunikáció

Webhelyünkön sütiket használunk, melyek célja, hogy teljesebb körű szolgáltatást nyújtsunk látogatóink részére.