Egy már elfogadott, ám csak 2020. július 1-jétől hatályos német jogszabálymódosítás értelmében (a gyakorlatban tehát 2020/21 telétől) Németország útjain a buszok és tehergépjárművek kormányzott tengelyeinek kerekein is kötelező lesz a téli gumi használata téli útviszonyok esetén (havas, jeges úttest). Az elkövetkezendő egy évet a német jogalkotók és ellenőrző hatóságok a busz- és tehergépjármű-üzembentartó vállalkozások felkészülésére szánják.
A kormányzott kerekek téligumi-kötelezettsége a 3,5 tonna legnagyobb megengedett össztömeget meghaladó tehergépjárművekre (N2 és N3 járműkategória), valamint az összes autóbuszra (M2-es és M3-as kategória; melyben a vezetőülést is beleértve 9-nél több férőhely van) vonatkozik majd.
Németországban ezidáig (és még egészen 2020. június 30-ig) csak a meghajtott tengelyen kötelező a téli gumi használata a fenti járműkategóriáknál. Az új német szabályozás — a három skandináv országot nem számítva — most a legszigorúbb lesz a kontinensen; tekintve, hogy a legtöbb európai államban egyáltalán nem, vagy csak a húzótengely(ek) gumiabroncsaira vonatkozik téligumi-követelmény.
Ami az alkalmazandó téli gumi minőségét illeti, a magyar szabályok szerint nemzetközi forgalomban közlekedő buszok kormányzott kerekeire nem szabad sem utánvágott, sem futózott (felújított) abroncsot felszerelni, így — bár a német szabályozás ebben a tekintetben engedékenyebb — magyar buszok nem mehetnek Németországba futózott vagy utánvágott kerekekkel a kormányzott tengelyen. A tehergépjárműveket tekintve a jogi szabályozás nem tiltja kategorikusan a kormányzott tengelyen futózott abroncs használatát, de a kiemelt balesetveszély miatt a hazai igazságügyi szakértők tehergépjárművek kormányzott kerekein sem javasolják újrafutózott abroncsok használatát.