Ma Jolán, Vid napja van.

Külföldi hírek

További információk a német útdíj-túlfizetés tárgyában

További információk a német útdíj-túlfizetés tárgyában

A német tehergépjármű útdíj túlfizetés-visszaigényléssel» kapcsolatban az MKFE által javasolt német ügyvédi iroda és finanszírozó társaság képviselői november 27-én, pénteken webinárium keretében» egy órás online tájékoztatót tartottak. Válaszoltak a kérdésekre, így az MKFE által feltett kérdésekre is. Az elhangzottakról az alábbi összefoglaló tájékoztatást adjuk Önöknek.

Bulgária: bejelentési kötelezettség kabotázs fuvarok esetén

Bulgária: bejelentési kötelezettség kabotázs fuvarok esetén

Bulgária bejelentette, hogy bejelentési és minimálbér-fizetési kötelezettséget támaszt a közúti fuvarozásban dolgozó munkavállalókkal szemben. A kötelezettség azokra a munkavállalókra terjed ki, akik kabotázs fuvarfeladatot végeznek Bulgária területén.

Német tehergépjármű útdíj túlfizetés visszakövetelésének lehetősége – mi a teendő?

Német tehergépjármű útdíj túlfizetés visszakövetelésének lehetősége – mi a teendő?

Az eClaim GmbH és a Hausfeld Ügyvédi Iroda ma 13:00 órától online tájékoztatót tart (angol nyelven) a német tehergépjármű útdíj visszatérítés aktuális tennivalóival kapcsolatban. A részvétel mindenki számára nyitott, regisztrálni az alábbi linken lehet.

2017 és 2020 közötti német tehergépjármű útdíj túlfizetés visszakövetelésének lehetősége

2017 és 2020 közötti német tehergépjármű útdíj túlfizetés visszakövetelésének lehetősége

Amennyiben Ön a Német Szövetségi Köztársaságban 2017 és 2020 között tehergépjármű útdíjat fizetett, akkor az Európai Unió Bíróságának 2020. október 28-i döntése alapján érdemes fontolóra vennie, hogy intézkedéseket tegyen a befizetett útdíja legalább 4%-ának a Német Szövetségi Köztársaságtól történő visszakövetelése iránt. Figyelem! A 2017. évről származó igények 2020. év végén elévülnek, ezért fontos, hogy az érintettek 2020. december 04-ig intézkedjenek! Az MKFE segítséget nyújt tagjainak az igényérvényesítést (szükség esetén perlést) vállaló német ügyvédi iroda, valamint finanszírozó társaság ajánlásában, akik közreműködnek az Ön visszatérítési igényének gyors, egyszerű és költségkockázat nélküli érvényesítésében.

Változások a csehországi útdíjfizetésben — 2021

Változások a csehországi útdíjfizetésben — 2021

Csehországban 2021. január 1-jétől e-matricák váltják a papíralapú matricákat, melyeket 3,5 tonna össztömeg alatti járművek használnak. A 3,5 tonna feletti járművek használatarányos díjfizetésében is változások lesznek.

Fréjus alagút: kötelező a járműveken feltüntetni a környezetvédelmi besorolást

A Fréjus alagutat üzemeltető társaság felhívja minden tehergépjárművet üzemeltető vállalkozás figyelmét, hogy az alagutat kizárólag azon tehergépjárművek vehetik használatba, amelyeken a környezetvédelmi besorolás (EUR V, EUR VI) fel van tüntetve. Ennek hiányában a járművek nem haladhatnak át az alagúton!

Észtország: bejelentési kötelezettség a kabotázs fuvarokra

Észtország: bejelentési kötelezettség a kabotázs fuvarokra

A kiküldetési végrehajtási irányelv – 2014/67/EU – szabályait alkalmazva Észtország bejelentési- és egyben minimálbérfizetési kötelezettséget támaszt azokkal a közúti fuvarozásban dolgozó munkavállalókkal szemben, akik kabotázs fuvarfeladatot végeznek Észtország területén.

Elkezdődött a téli felszerelési szezon Európa és Ázsia országaiban — 2020

Az elmúlt évek gyakorlatához hasonlóan néhány államban (Ausztria, Csehország, Románia) november 1-jén, a legtöbb országban pedig november 15-én kezdetét vette a téli jármű-üzemeltetési időszak. Ez legfőképp a téli abroncs használatát és a hóláncot foglalja magában, de némely államokban (Szlovénia, Horvátország, Németország, Bosznia-Hercegovina) egyéb eszközöket (lapát, só, homok) is tartani kell a jármű fedélzetén.

Webhelyünkön sütiket használunk, melyek célja, hogy teljesebb körű szolgáltatást nyújtsunk látogatóink részére.