Ma Lörinc napja van.

Külföldi hírek

Tengerparti turizmus és kamionos korlátozás Bulgáriában

2025. augusztusában péntekenként és vasárnaponként korlátozzák a 12 tonnánál nehezebb nehéz-tehergépjárművek közlekedését a bolgár Trákia autópályán, a Szófia és Sztara Zagora közötti szakaszon. A kamionos korlátozás azt a célt szolgálja, hogy a tengerpartra látogató turistaáradat személygépjárműves forgalmát elkülönítsék a nehéz-tehergépjárművekétől, s ezáltal csökkenjen a balesetveszély.

Tudnivalók az ukrán e-Cserga rendszerről

Minden járművezetőnek kötelező regisztrálnia az ukrán „e-Cserga” felületen

Mint korábban írtunk róla, a tehergépjárművek után 2024. február 12-től az autóbuszoknak is kötelezővé tették az előzetes bejelentkezést az e-Cserga (єЧерга) nevű ukrán elektronikus határregisztrációs rendszerben.

Próbálja ki a CEMT Digitális Rendszer tesztfelületét!

Próbálja ki a CEMT Digitális Rendszer tesztfelületét!

Az ITF (International Transport Forum) korábbi döntésének okán 2026. január 1-jével a CEMT-engedélyek digitálissá válnak. Többek között megszűnik a papíralapú CEMT-napló, a fuvarfeladatokat a jövőben elektronikusan kell majd berögzíteni. Az év elején több ízben tartottak webináriumot, ahol a 2026-ra élesedő digitális felületet mutatták be az érdeklődők számára. Most azonban megnyílt a lehetőség arra, hogy a fuvarozók a gyakorlatban teszteljék a felületet annak érdekében, hogy az éles felületet már magabiztosan tudják majd kezelni.

Változatlan kontingensek az üzbég engedélyeknél

Változatlan kontingensek az üzbég engedélyeknél

2025. július 7-én online vegyesbizottsági ülés keretében vitatta meg az üzbég és magyar fél a közúti árufuvarozási kérdéseket, köztük az engedélyszámokat. Az MKFE előzetesen javasolta, hogy nem indokolt az engedélyszámokon módosítani, hiszen a magyar fuvarozóknak bőven elengedő a most meglévő kontingens.

Várjuk tagjaink jelzését a törökországi fuvarviszonylatról

Várjuk tagjaink jelzését a törökországi fuvarviszonylatról

A magyar és török fél rövidesen újra tárgyalóasztalhoz fog ülni a közúti árufuvarozási engedélykontingensek kérdésében. A 2025. szeptember elejére tervezett kétoldalú vegyesbizottsági ülésen a delegációk áttekintik az elmúlt időszak tapasztalatait, értékelni fogják azt a korábbi döntésüket, amelynek alapján a török fuvarozók Magyarországon egyáltalán nem használhatnak CEMT-engedélyt.

Változnak a tömeg- és méretnormák Spanyolországban

Változnak a tömeg- és méretnormák Spanyolországban

2025. október 23-tól új szabályozások lesznek érvényben a közúti járműszerelvények megengedett legnagyobb hosszára és tömegére vonatkozóan. A PJC/780/2025-ös rendelet alapján az öttengelyes szerelvények legnagyobb megengedett össztömege 44 tonna lesz — emellett a hajtott tengely terhelése legfeljebb 12 tonna, a félpótkocsik hármas tengelycsoportjáé pedig 27 tonna lehet. (A tartálykocsikra vonatkozó új szabályok csak 2026. január 23-tól lépnek életbe.)

Horvát buszos adó — friss tudnivalók

2025. július végén honlapunk „külföldi infók” menüjében teljesen megújult a horvátországi autóbuszos adózással kapcsolatos tudásforrásunk. Az eddigiekhez képest a horvát eljárási rend nem változott, csak felfrissítettük a tudnivalókat. Mint buszos szakmai körökben ismert: Horvátország is azon államok közé tartozik, amelynek adóhatóságához be kell jelentkezniük a horvát útra készülő külföldi menetrend szerinti és turistabuszos vállalkozásoknak. A buszos társaságoknak adószám-regisztrációs, előzetes útvonal-bejelentési, adóbevallási és adófizetési kötelezettségük keletkezik.

1. oldal / 276

Webhelyünkön sütiket használunk, melyek célja, hogy teljesebb körű szolgáltatást nyújtsunk látogatóink részére.