Bulgáriában elektronikus útdíjrendszer fogja felváltani a matricás rendszert a 3,5 tonna feletti tehergépjárműveknél és autóbuszoknál. Jelenlegi információink szerint 2020. március 1-jén élesítik az új díjfizetési rendszert.
Bulgáriában elektronikus útdíjrendszer fogja felváltani a matricás rendszert a 3,5 tonna feletti tehergépjárműveknél és autóbuszoknál. Jelenlegi információink szerint 2020. március 1-jén élesítik az új díjfizetési rendszert.
Mint korábban beszámoltunk róla, egyes meghatározott küldemények esetén Oroszország bevezette a nyomkövető jeladóval ellátott elektronikus vámzár-kötelezettséget, mely a „Global Navigation Satellite System” elnevezés kezdőbetűiből a GLONASS nevet kapta. Legfrissebb, 2020. január 7-től hatályos rendeletével az orosz állam pontosított és szigorított a vámzár-készülékkel kapcsolatos előírásokon.
Fontos tudnivaló a horvátországi útra induló különjárati buszos személyszállítóknak, hogy 2020. január 3-tól már csakis elektronikus úton lehet bejelenteni az adóhatóságnál az ott végzett szállítási műveleteket.
EMLÉKEZTETŐ — Mint nyáron hírül adtuk: a tiroli kormány 2019. július első napjaiban két olyan változtatást is elfogadott, amelyek befolyásolják az áruszállítást az ausztriai A12 autópályán. A jogszabályi módosítások egyrészt kijelölik azokat a határidőket, ameddig a pálya meghatározott szakaszán az egyes emissziós osztályba tartozó nehéz-tehergépjárműveknek még közlekedniük szabad, másrészt meghatározzák azokat az áruféleségeket, melyeket 2020. január 1-jétől tilos szállítani vagy fuvarozni.
A megmozdulások először csak a főváros egyes utcáit érintették, de január 9-re a bekötőutakra és forgalmasabb szakaszokra is átterjedtek az úttorlaszok. A szlovák társegyesületünktől kapott információ szerint a demonstráció oka az, hogy a fuvarozók alacsonyabb útadót és igazságosabb útdíjrendszert követelnek. A sztrájkolók képviselői az útadó 50 százalékkal való csökkentését követelik.
Csehországban 2020. január 1-jétől mintegy 868 kilométernyi elsőrendű főúttal bővült a 3,5 t megengedett össztömeg feletti buszok és tehergépjárművek díjköteles úthálózatának hossza.
Az előző évek megszokott gyakorlatához hasonlóan Ausztria A12-es és A13-as autópályáján 2020-ban is téli, kiegészítő közlekedési korlátozások lépnek életbe a 7,5 t legnagyobb megengedett össztömeg feletti tehergépjárművekre. Ez voltaképp az általános hétvégi kamionstop időbeli kiterjesztését jelenti az érintett tiroli sztrádákon.
2020. január 1-jétől a korábbi 30 helyett 145 kilométerre növelték Csehországban azon autópálya-szakaszok összes hosszát, melyeken 12 tonna legnagyobb megengedett össztömeget meghaladó tehergépjárművekkel tilos az előzés.
A barcelonai környezetvédelmi szigorítás 2021-től az autóbuszokat és tehergépjárműveket is érinteni fogja
2021. január 1-jétől tehergépjárművek és autóbuszok Barcelona alacsony kibocsátású zónájában (LEZ) csak környezetvédelmi matricával (DGT) közlekedhetnek majd. Matricát csak azon járműveknek adnak ki, amelyek teljesítik a minimum környezetvédelmi követelményeket.
Január 6., azaz Vízkereszt több európai országban is ünnep. Ezekben az államokban ezen a napon közlekedési korlátozás vonatkozik a tehergépjárművekre.