Ma Lörinc napja van.

Külföldi hírek

Az Európai Bizottság trösztellenes vizsgálatokat végez a gumiabroncs-ágazatban

Az Európai Bizottság trösztellenes vizsgálatokat végez a gumiabroncs-ágazatban

Mint 2024 nyarán már írtujnk róla: az Európai Bizottság 2024 elején razziát hajtott végre több nagy gumiabroncs-gyártónál, mivel felmerült annak gyanúja, hogy az abroncsiparban tevékenykedő cégek árkoordinációt alkalmaztak. Amennyiben beigazolódik a kartell- vagy más versenyjogsértő magatartás, úgy a gumiabroncsok gyártói jelentős bírságra számíthatnak, az ügyfeleket pedig kartell-kártérítési igény illeti meg. Fontos, hogy egy esetleges érdekérvényesítéshez a járművek üzembentartói (abroncs-vásárlók) megőrizzék a gumiabroncsok számláit, bizonylatait.

Július végén megnyitják a Fréjus-alagút ikerpárját

Új fejezet kezdődik a franca-olasz határon áthaladó forgalmas alpesi alagút, a Fréjus történetében. Tizennégy év munkálatai után ugyanis befejezték a jelenlegi alagút ikerpárjának építését, hogy ezáltal lépést tartsanak az Alpokon áthaladó tranzitforgalom növekedésével. Az új alagút a párjával párhuzamosan mindössze 50 méter távolságban halad keresztül a hegységen, a jelenlegi vonalhoz hasonlóan közel 13 kilométer hosszú, és 2025. július 28-án fog megnyílni a teherforgalom számára.

Nemzetközi felmérés a gépjárművezető-hiányról

Nemzetközi felmérés a gépjárművezető-hiányról

A gépjárművezetők hiánya továbbra is jelentős kihívást jelent nemcsak Magyarországon, hanem világszerte. Éppen ezért — a korábbi évek gyakorlatához hasonlóan — a Közúti Fuvarozók Nemzetközi Egyesülete (IRU) ismét felmérést készített a fuvarozó vállalkozások számára, hogy az ő tapasztalataik segítségével mérje fel a sofőrhiány okait, és vázolja ennek lehetséges megoldásait. A magyarul is elérhető elektronikus kérdőív kitöltése mindössze néhány percet vesz igénybe, és 2025. szeptember 30-ig tölthető ki.

Német minimálbér-tervek 2026–27-re

Német minimálbér-tervek 2026–27-re

A német minimálbér-bizottság ismét két évre előre fogadta el javaslatát a minimális órabérek emelésére vonatkozóan. A tervek szerint 2026-ban közel 9%-kal, míg 2027-ben újabb 5%-kal fog emelkedni a minimális órabér Németországban. A minimálbér-bizottság javaslata a szövetségi kormány elé kerül, és jóváhagyás esetén fogják életbe léptetni.

56 napra visszamenőleg kellenek a menetlevelek a különjárati buszok fedélzetén

EMLÉKEZTETŐ — A Mobilitási Csomag előírásainak megfelelően a gépjárművezetőknek 3,5 tonna megengedett legnagyobb össztömeg fölött immár nem 28, hanem 56 napra visszamenőleg kell igazolniuk a vezetési- és pihenőidőkre vonatkozó információkat. A különjárati személyszállításra vonatkozóan a vezetési- és pihenőidő szabályokban ezt követően további egyedi szabályokat hoztak, amelyek 2024. április 24-én jelentek meg az uniós közlönyben. Az új különjárati szabályokat azonban a legújabb gen2v2-es tachográfok nem tudják kezelni, ezért a személyszállítást érintően plusz adminisztratív kötelezettség jelent meg, amely indokolt esetben a menetlevelek 56 napra visszamenőleges bemutatását írják elő az érintett járművezetők számára.

Webhelyünkön sütiket használunk, melyek célja, hogy teljesebb körű szolgáltatást nyújtsunk látogatóink részére.