Ma Mária napja van.

Külföldi hírek

Olasz útdíjváltozás — 2024. január 1.

Olasz útdíjváltozás — 2024. január 1.

Olaszországban tavaly két lépcsőben emelkedtek az útdíjak. A 2024-es évre kihirdetett rendeletben csupán január 1-jei emelést irányoztak elő, melynek mértéke 2,3%. Az Autostrade per l'Italia által üzemeltett körülbelül 2.800 km-es úthálózaton az emelkedés 1,51%. Az egyes koncessziós társaságokra lebontott százalékos értéket az Infrastrukturális és Közlekedési Minisztérium közleménye tartalmazza.

Változások a TIR belépési garanciabiztosításban 2024. január 1-jétől

Változások a TIR belépési garanciabiztosításban 2024. január 1-jétől

Fontos tudnivaló a TIR-felhasználó szállító-fuvarozó vállalkozásoknak, hogy 2024. január 1-jétől változott a TIR belépési garanciát kiváltó biztosítások éves díja.

Útlezárás a német A42-es úton

2024. január 4-i értesüléseink szerint Németországban mindkét irányban lezárták az A42-es út Bottrop-Süd (Bottrop dél) és Essen-Nord (Essen-észak) közötti szakaszát, mert a rajta átvezető híd szerkezete károsodást szenvedett.

Egyeztetés az ukrán fuvarozói érdekképviselettel

Egyeztetés az ukrán fuvarozói érdekképviselettel

Az MKFE december 21-én online megbeszélést folytatott az ASMAP UA vezetőivel a magyar-ukrán fuvarozás és az EU-UA megállapodás aktuális problémáiról, valamint az ukrajnai határokon kialakult helyzetről és annak lehetséges megoldásairól. A csaknem másfél órás megbeszélés során az MKFE leszögezte: a magyar vállalkozások drasztikus piacvesztésének hátterében álláspontunk szerint a részben engedélymentessé tett szállítások és az egyre gyakoribb jogosulatlan fuvarozások állnak. Az ukrán fél az egyeztetés során többszöri kifejtette, hogy nem támogatják az engedélykontingensek visszaállítását, amiből az következik, hogy Ukrajna várhatóan nem kezdeményezi ezt az EU-Ukrajna vegyesbizottsági ülésen sem. Hozzátették: információik szerint sok uniós tagország sem támogatja az engedélykontingensek visszaállítását, ugyanakkor keresik azokat a megoldásokat, amely révén a magyar fuvarozók ismét hozzáférhetnek az ukrán fuvarmegbízásokhoz. Ebben a kérdésben konkrét javaslattal is éltek: a két ország egyezzen meg abban, hogy csak EURO V-ös, vagy annál jobb környezetvédelmi besorolású járművel lehessen fuvarfeladatokat végezni, valamint megtiltatnák az ukrán fuvarozóknak a kabotázs és unión belüli szállításokat. Az MKFE leszögezte, csak olyan megoldást tudunk támogatni, amelyek biztosítják a fuvarpiaci szereplők ellenőrizhetőségét, erre pedig az engedélyhasználat visszaállítása adhat lehetőséget.

Webhelyünkön sütiket használunk, melyek célja, hogy teljesebb körű szolgáltatást nyújtsunk látogatóink részére.