Átépítési munkálatok miatt 2024. február 1-jétől Oroszorgszág bezárja a Narva (EST) – Ivangorod (RUS) határátkelőt, ezért az áruszállító járműveknek kerülniük kell.
Átépítési munkálatok miatt 2024. február 1-jétől Oroszorgszág bezárja a Narva (EST) – Ivangorod (RUS) határátkelőt, ezért az áruszállító járműveknek kerülniük kell.
A finn kormány 2024. február 11-ig meghosszabbítja az összes közúti átkelőjének lezárását a finn-orosz határon.
Olaszországban tavaly két lépcsőben emelkedtek az útdíjak. A 2024-es évre kihirdetett rendeletben csupán január 1-jei emelést irányoztak elő, melynek mértéke 2,3%. Az Autostrade per l'Italia által üzemeltett körülbelül 2.800 km-es úthálózaton az emelkedés 1,51%. Az egyes koncessziós társaságokra lebontott százalékos értéket az Infrastrukturális és Közlekedési Minisztérium közleménye tartalmazza.
Karbantartás miatt teljes lezárás lesz az olasz és francia határ alatt fekvő Mont Blanc-alagútban 2024. január 15-16-án éjjel, majd hét egymást követő hétköznapon pedig váltakozó irányú forgalmi rend lép életbe.
Megérkeztek Magyarországra a 2024-re érvényes orosz és belorusz engedélyek, melyek már átvehetők a közlekedési hatóság Váci úti épületében — tájékoztatta egyesületünket a szaktárca.
A 2024. január 8-tól kezdődő héten kormányellenes tiltakozó megmozdulásokat szerveznek több német nagyvárosban, emiatt forgalmi fennakadásokra kell készülni.
Fontos tudnivaló a TIR-felhasználó szállító-fuvarozó vállalkozásoknak, hogy 2024. január 1-jétől változott a TIR belépési garanciát kiváltó biztosítások éves díja.
2024. január 4-i értesüléseink szerint Németországban mindkét irányban lezárták az A42-es út Bottrop-Süd (Bottrop dél) és Essen-Nord (Essen-észak) közötti szakaszát, mert a rajta átvezető híd szerkezete károsodást szenvedett.
2024. január 6-án (szombaton) Vízkereszt napja lesz, mely több külföldi államban is ünnep. Az áruforgalomban dolgozóknak kilenc olyan országra kell figyelniük, ahol 7,5 t össztömeg felett kamionstop lesz ezen a napon.
Az MKFE december 21-én online megbeszélést folytatott az ASMAP UA vezetőivel a magyar-ukrán fuvarozás és az EU-UA megállapodás aktuális problémáiról, valamint az ukrajnai határokon kialakult helyzetről és annak lehetséges megoldásairól. A csaknem másfél órás megbeszélés során az MKFE leszögezte: a magyar vállalkozások drasztikus piacvesztésének hátterében álláspontunk szerint a részben engedélymentessé tett szállítások és az egyre gyakoribb jogosulatlan fuvarozások állnak. Az ukrán fél az egyeztetés során többszöri kifejtette, hogy nem támogatják az engedélykontingensek visszaállítását, amiből az következik, hogy Ukrajna várhatóan nem kezdeményezi ezt az EU-Ukrajna vegyesbizottsági ülésen sem. Hozzátették: információik szerint sok uniós tagország sem támogatja az engedélykontingensek visszaállítását, ugyanakkor keresik azokat a megoldásokat, amely révén a magyar fuvarozók ismét hozzáférhetnek az ukrán fuvarmegbízásokhoz. Ebben a kérdésben konkrét javaslattal is éltek: a két ország egyezzen meg abban, hogy csak EURO V-ös, vagy annál jobb környezetvédelmi besorolású járművel lehessen fuvarfeladatokat végezni, valamint megtiltatnák az ukrán fuvarozóknak a kabotázs és unión belüli szállításokat. Az MKFE leszögezte, csak olyan megoldást tudunk támogatni, amelyek biztosítják a fuvarpiaci szereplők ellenőrizhetőségét, erre pedig az engedélyhasználat visszaállítása adhat lehetőséget.