Csehország, Lengyelország és Ausztria újra meghosszabbítják a Szlovákiával közös határaikon az ellenőrzéseket; ezúttal 2023. november 22-ig.
Csehország, Lengyelország és Ausztria újra meghosszabbítják a Szlovákiával közös határaikon az ellenőrzéseket; ezúttal 2023. november 22-ig.
A lengyel fuvarozók demonstrációt hirdettek 2023. november 3-án (pénteken) a lengyel-ukrán határon fekvő Rava-Ruszka – Khrebenne és Jagodin-Dorokhusk határátkelők közelében. Céljuk, hogy felhívják a figyelmet a lengyel-ukrán közlekedési nehézségekre.
Franciaországban vörös, azaz legmagasabb fokozatú meteorológiai riasztást rendeltek el, miután a Ciaran-ciklon 2023. november 1-jén (szerdán) lecsapott az országra. Több mint egymillió háztartás maradt áram nélkül. Híradások szerint több francia megyében csütörtökön megtiltották a 7,5 t legnagyobb össztömeg feletti tehergépjárművek közlekedését, és a doveri kompközlekedésben is fennakadások mutatkoznak, a járatokat csütörtökön nem indíották el. A rendkívül erős szél fennakadásokat okoz a kontinens nyugati peremén fekvő többi ország közlekedésében is.
Ausztria újra életbe lépteti és meghosszabbítja a határellenőrzést az osztrák-cseh határon.
2024. január 1-jétől Ausztriában is bevezetik a CO2-kibocsátás alapján fizetendő külsőköltségdíjat. Az útdíjtörvény módosítását még nem fogadták el, így pontos díjtáblázatot az ASFINAG még nem tett közzé a fuvarozók számára.
Szlovénia úgy határozott, hogy a 2023. október 31-i ünnepnapon a kamionstop alól felmentést ad azoknak a nehéz-tehergépjárműveknek, melyek Koper viszonylatában végeznek közúti-tengeri átrakással járó fuvarfeladatot.
Főként az élőállat-szállítókat és -exportőröket érinti, hogy Észak-Írországban 2023. október 30-án ötnapos sztrájkba kezdenek az állategészségügyi szolgálat dolgozói.
A korábbi hírekkel ellentétben 2023. október 27-én (pénteken) Csehországban nem lesz kamionstop.
Ahogyan arról korábban beszámoltunk», az unióban elsőként forgalomba helyezett nehéz-haszongépjárműveknél már kötelező, második verziójú okos tachográf (ST2 vagy Gen2v2) elérhetőségi problémái miatt az IRU Európában egységes türelmi idő bevezetését szorgalmazta Brüsszelben. Az IRU tájékoztatása szerint az Európai Bizottság befogadta a szakma által megfogalmazott igényt és annak megfelelően 2023 végéig türelmi időt javasol a tagállamoknak az augusztus 21. óta először nyilvántartásba vett tehergépkocsik és autóbuszok számára az új okos tachográffal való felszerelésre.
Mint minden évben, úgy idén, 2023-ban is külön-külön tartományokra vonatkozik a kamionstop Németországban október 31-én és november 1-jén.