Németországban 2020. április 28-án léptek életbe azok a változások, melyek a német közúti közlekedési szabályozást módosítják. Az új szabályok elsősorban a kerékpárosok és a gépjárművek viszonyrendszerét érintik, és a „gyengébbeket” védik.
Az StVO néven ismert német KRESZ (Strassenverkehrsordnung) legújabb módosítását balesetmegelőzési szándékok ihlették. Németországban már régóta terítéken van a gyalogosok, kerékpárosok, a rollerrel és és elektromos rollerrel közlekedők viszonyának szabályozása, mivel feltűnően megemelkedett a jobbra kanyarodó gépjárművek holttereibe kerülő gyalogos- és kerékpáros-gázolások száma.
Főbb változások:
A gyalogosok, kerékpárosok és rollerrel közlekedők előzésénél lakott területen belül 1,5 méteres, lakott területen kívül 2 méteres oldaltávolságot kell tartani.
Lakott területen a tehergépjárműveknek jobbra kanyarodásnál az átkelő gyalogosokkal azonos, 4-7, de maximum 11 km/h sebességre kell lassítaniuk. A szabály megsértéséért 70 eurós bírságot róhatnak ki.
A kerékpárosok jobb láthatósága érdekében a kereszteződések és csomópontok előtti parkolási tilalmat 8 méterre növelik ott, ahol kerékpársáv is van.
A szabályozás bevezeti a kerékpáros gyorsforgalmi út (Radschnellweg), a kerékpáros zóna (Fahrradzone) és a teherkerékpár (Lastenfahrrad) fogalmát is; ez utóbbi a városi csomagküldő- és futárszolgálatok elengedhetetlen kelléke.
Az április 28-i KRESZ-változással több új jelzőtábla is megjelent a német jogrendben.
részletek (Szövetségi Közlekedési és Digitális Infrastruktúra Minisztérium) »