Ma Adrián, Györgyi napja van.

Az okos tachográf 2. verziójával (Gen2v2) való utólagos felszerelés EU-s felmérés nemzetközi fuvarozók számára

Ahogyan arról korábban beszámoltunk», 2023. augusztus 21. után az unióban elsőként forgalomba helyezett nehéz-haszongépjárműveket már második verziójú okos tachográffal (ST2 vagy Gen2v2) kell felszerelni. A készülék elérhetőségi problémái miatt azonban az IRU — Európában egységes — türelmi idő bevezetését szorgalmazza» az Európai Bizottságnál. Erre tett javaslatot több alkalommal» az MKFE is a magyar hatóságoknál, sajnos eredménytelenül. Az ellátási probléma nemcsak az újonnan forgalomba helyezni kívánt haszongépjárműveket érinti, hanem azokat is, amelyeknél az első verziójú okos tachográf (ST1 vagy Gen2v1) meghibásodása miatt szükséges a csere, ugyanis az uniós szabályok alapján ilyenkor a műhelyeknek a legújabb típust kell már beszerelniük. Az Európai Unió most felmérést is végez a problémáról, kérjük töltse ki Ön is az alábbi linken található angol nyelvű kérdőívet (magyar nyelvű segédletet a cikkben talál). Köszönjük!


A kérőív indításához kérjük, KATTINTSON IDE»

Magyar nyelvű segédlet:

Az (analóg vagy) első generációs digitális (Gen1) tachográfokkal szerelt, nemzetközi forgalomban részt vevő járműveket legkésőbb 2024. december 31-ig, a második generációs készülékek első verziójával (Gen2v1) felszerelteket pedig legkésőbb 2025. augusztus 19-ig kell az okos tachográf 2. verziójával (Gen2v2) ellátni. Költségtakarékossági megfontolásból célszerű a cserét a tachográf illesztéséhez vagy a jármű műszaki vizsgájához igazítani. Ön megkezdte már az utólagos felszerelést?
Az egyes kérdések:
  1. A cég tagállama
  2. Az utólagos felszerelésben érintett járművek száma
  3. Ebből hány jármű esetében esedékes a tachográf illesztése és a csere 2024 vége előtt?
  4. Az utólagos felszerelésen már átesett járművek száma
  5. Van-e olyan járműve, amelyet megpróbáltak, de nem tudtak Gen2v2-vel felszerelni?
  6. Ha igen, hány ilyen volt?
  7. Ha igen, mi volt a sikertelenség oka?

- a Gen2v2 tachográf hiánya

- műhelyi kapacitáshiány

- érzékelő/DSRC hiánya

- egyéb ok

  1. További kérdéssel kereshetjük-e Önt? Ha igen, adja meg elérhetőségét (nem kötelező).

MKFE Kommunikáció
Webhelyünkön sütiket használunk, melyek célja, hogy teljesebb körű szolgáltatást nyújtsunk látogatóink részére.