Belorusszia vámbizottságának munkatársai összegyűjtötték, melyek azok a hibák, melyeket a TIR-EPD elektronikus rendszert használó fuvarozók leggyakrabban ejtenek. Ezek ugyanis technikai akadályt gördítenek az elé, hogy az előzetes információ (EI) akadálytalanul haladhasson a rendszerben. A szakértők azt remélik: tanácsaikkal segíthetik, hogy a jövőben minél kevesebb legyen az elutasított „EI”.
|
A TIR-EPD rendszerben rögzített előzetes információknál az alábbi fuvarozói típushibák mutatkoznak leginkább:
» az „EI”-ban meghatározott árukód nem szerepel a Vámunió Külkereskedelmi Árunomenklatúrájában; a helyes vámtarifaszámokat a tsouz.ru oldalon lehet elérni »
» az „EI”-ban meghatározott határátkelő vámhivatalának kódja nem szerepel a vámszervek besorolásában;
» az „EI”-ban meghatározott behozatali határátkelő – specializációja szerint – nincs kijelölve közúti árubehozatalra a Vámunió területére (a Belarusz Köztársaság elnökének 615. számú, 2011.12.30-án kelt rendelete, azaz „Az áruknak a Vámunió vámhatárán keresztül a Belarusz Köztársaságba történő behozatalára és kivitelére kijelölt határátkelőkről” című dokumentum meghatározza a vámhivatalok listáját és specializációját);
» nem szerepel a gépkocsivezető útlevelének (személyazonosítójának) száma (vagy a dokumentum száma tíznél több karaktert tartalmaz);
» nem szerepel a jármű alvázszáma vagy VIN-száma (vagy a szám húsznál több karaktert tartalmaz);
» hiba az „EI” elemzése (parsing) során az XSD-séma szerint.
A vámhivatalok dolgoznak az automatizált ellenőrzés optimálissá tételén annak érdekében, hogy kevesebb legyen az elutasított „EI”.