Ausztriáról szóló hírösszefoglalónkban az A12-es autópálya blokádjáról, A Brenner-vasútvonal forgalmi rendjéről és a károsanyag-kibocsátási kategóriákról szóló új rendeletről tudósítjuk a fuvarozókat.
Az A12 Inntal autópálya blokádja 2012. szeptember 28-án
A Transitforum Austria-Tirol 2012. szeptember 28-ára, péntekre, az előző évekhez hasonlóan ismét blokádot és környezetvédelmi akciót jelentett be. Az illetékes tartományi hatóságok által már meghozott intézkedések az A12 Inntal autópálya schwazi és vompi csomópontok közötti szakaszát érintik, és 11:00 órától 23:00 óráig érvényesek. Ekkor a tranzitforgalmat leállítják, és az említett útszakaszon nem lehet közlekedni.
A Transitforum Austria-Tirol a tervezett akciójával arra tényre kívánja felhívni a figyelmet, hogy az A12 és az A13 autópályák mentén található mérési pontoknál újra magasabb légszennyezettségi értékeket mértek. Ez alapján újra azt követelik, hogy a teherjárművekre vonatkozóan léptessenek hatályba övezetes közlekedési tilalmat, emellett a teherjárművek, az autóbuszok és a személyautók esetében vezessenek be nagyobb sebességkorlátozást.
Kerülőútként az A10 Tauern és az A9 Pyhrn autópályák, illetve a Svájcon és Franciaországon keresztül vezető utak jöhetnek számításba. Az A12 autópályán 22:00 óra és 05:00 óra között érvényes éjszakai közlekedési tilalom miatt az érintett járművek csak 2012. szeptember 29-én, szombaton, reggel 05:00 órától folytathatják útjukat a Brenner útszakaszon.
A Brenner-vasútvonal újra egy vágányon járható
Miután az Olaszország felé irányuló, és a vasúti teherforgalom szempontjából fontos Brenner-vasútvonalat 5 hétre teljesen lezárták a vasúti forgalom elől, a vasútvonal 2012. szeptember 11-től 2012. szeptember 30-ig újra egy vágányon járható.
Hatályba lépett a károsanyag-kibocsátási kategóriák jelzéséről szóló rendelet
2012. szeptember 1-én Ausztriában hatályba lépett a károsanyag-kibocsátási kategóriák jelzéséről szóló rendelet (IG-L-Abgasklassen-Kennzeichnungsverordnung). Ez az autók károsanyag-kibocsátási kategóriák szerinti, egységes környezetvédelmi matricával való megjelölését szabályozza. Ezeket a matricákat a jövőben a környezetvédelmi zónáknak az alpesi köztársaságban történő bevezetése esetén fogják alkalmazni. A matricák igazolásként szolgálnak az adott jármű károsanyag-kibocsátási besorolását illetően. Németországgal szemben, ahol csupán háromféle matrica létezik, Ausztriában ötféle, különböző színű környezetvédelmi matricát használnak az Euro 1 károsanyag-kibocsátási kategóriától az Euro-5 kategóriáig. Csupán az Euro-0 besorolású járművek nem kapnak matricát.
A járműveket azonban addig nem kötelező ilyen matricával ellátni, amíg a környezetvédelmi zónákat be nem vezették. Jelenleg csak Graz városa esetében ismert, hogy környezetvédelmi zóna kialakítását tervezi.
A szélvédő jobb alsó részén elhelyezendő matricát az új járművek esetében a gyártó vagy a kereskedő is felragaszthatja, egyébként az autószerelő-műhelyek és a tartományi vizsgaállomások jogosultak a matrica felragasztására (ár: 2,50 EUR).