A magyar- osztrák határtól néhány kilométerre, Rudersdorfban történt az alábbi eset, amelyre egy tagvállalkozásunk hívta fel az egyesület figyelmét. Az ügyben az MKFE is lépéseket tesz, ennek eredményéről tájékoztatjuk tagjainkat.
Nem mindennapi kalandban volt része – sajnos már nem először – december 15–16-án egy Dél-magyarországi cég gépkocsivezetőjének az ausztriai Rudersdorfban. A nyerges szerelvényt megállította, igazoltatta a rendőrség, majd az intézkedés végén műszaki ellenőrzésre küldte egy közelben lévő szervizbe, ahol gyakorlatilag műszaki vizsgának megfelelő ellenőrzésnek vetették alá a járművet.
Mivel a fékek, féktárcsák, csapágyak rendben voltak, nem találtak más gondot sem, a keresés „nagyítóval” folytatódott, amelynek során a pótkocsi B tengelyén, a bal oldali gumi futófelületében találtak egy 2 centiméteres kavicsot, ezért azt lecseréltetek – 900 euróért ajánlottak is új gumit, felszerelve. A további kutatás folyamán a szerviz „erős olajfolyást” állapított meg a járműnél.
Az „erős olajfolyás” illetve a „rossz” gumi miatt a rendőrség a sofőrnek azt mondta, hogy 2000 euró megfizetésére kötelezi és leveszi a rendszámot, illetve kényszerjavítást ír elő az adott szervizben. Ugyanebben az időben az eseményről beszámoló pilóta járművén kívül 4 magyar teherautó volt ott, hasonló okból, s bár az ő történetükről nem tudunk részleteket, rendszám már egyiken sem volt.
A gépkocsivezető jelezte az anyacégénél, hogy az említett olajfolyást ő nem látja, a gumit a póton kicserélte a szinte 0 kilométert futott pótkerékre, és segítséget kért a vállalatától az ügy rendezésére. Végül a szerviz hosszas egyezkedés után lemosta a motordeknit, de újabb járatás után sem volt olajfolyás. Ekkor már délután 5 óra volt, a rendőr elment, de távozása előtt folyamatosan a 2000 eurót emlegette. A pótkocsiról – amivel nem volt gond –, és a vontatóról is leszedték a rendszámot.
A cég és a sofőr sem kapott hivatalos papírokat az esetről az intézkedő rendőrtől – többszöri telefonos kérés ellenére sem –, ahogy a szerviztől sem az esetleges javításokról és azok költségéről. A kiszabott 2000 euróról pedig kiderült, hogy nem helyszíni bírság, amit nem kellene kifizetni, hanem kaució, amelyet ott kell leróni és csak később lehet vitatni.
A járműszerelvény – amelyen továbbra sem észleltek olajfolyást – még másnap is a szervizben volt, ahol ekkor arra tettek ígértet, hogy majd ők beszélnek a rendőrrel, és visszaszerzik a rendszámot. A cégnek közben sikerült elérnie a helyi rendőrséget, ahol azonban annak ellenére a 2000 euró megfizetését írták elő, hogy az erős olajfolyás nem állt fenn. A végül 2280 euróra rúgó összeget készpénzben kellett kifizetnie a szervizben – a rendőr addigra nem volt ott –, s csak ezután adták vissza az okmányokat. Hivatalos jegyzőkönyvet, papírokat azonban a szerviz továbbra sem adott ki az esetről.
A fenti üggyel kapcsolatban a fellebbezés megindítására a magyar vállalkozó a D.A.S. jogvédelmi szolgáltatását veszi igénybe.
Az ügyben az MKFE is lépéseket tesz, elsőként hivatalos állásfoglalást kérünk a rudersdorfi rendőrségtől.
Kérjük a fuvarozó és személyszállító tagjainkat, hogy amennyiben van hasonló tapasztalatuk – akár Rudersdorfban, akár máshol –, arról tájékoztassák az egyesületünket a Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát. email címen.
MKFE kommunikáció