„Az előfeltételek megteremtése nélkül a német szigorítás a kamionon kívüli pihenőidő kapcsán nem a biztonságot szolgálja és a sofőrök körülményeit javítja, hanem egyszerű protekcionista intézkedés benyomását kelti” - jelentette ki a strasbourgi plenáris ülésen Deli Andor néppárti EP-képviselő.
A május 25-én életbe lépett német rendelkezés rengeteg problémát felvet – hangsúlyozta Deli Andor, akivel az MKFE szakértői több alkalommal is egyeztettek a témában. A képviselő – egyetértve az MKFE által felvetett aggályok jogosságával – az ülésen leszögezte, hogy a 45 órás pihenő szabályainak szigorítását úgy vezették be, hogy a törvény betartásához szükséges infrastrukturális feltételek nem biztosítottak, hiszen nincs elég védett parkoló és szálláshely, amely a megnövekedett igényeket kielégítené.
„A rakomány, a jármű és az üzemanyag is kockázatnak van kitéve, de akár potenciális terrorista merényletekre is szolgálhatnak az őrizetlenül hagyott járművek, továbbá nem tisztázott a felelősség kérdése sem” - hangsúlyozta a Közlekedési és Turisztikai Bizottság tagja.
Deli Andor a szabályozás negatív hatásaira hivatkozva a plenáris ülésen arra kérte az érintett tagállamokat, hogy vizsgálják felül ezen intézkedést és ne büntessék a külföldi fuvarozókat addig, amíg nem teremtik meg a rendelkezés betartásának előfeltételeit.
A néppárti politikus ugyanebben a témában írásbeli választ igénylő kérdést is intézett a Bizottsághoz, melyben érdeklődik, hogy ezen intézkedések nem érintik-e hátrányosan az európai utak biztonságát, tekintettel a lehetséges veszélyforrásokra. A Bizottságnak 2 hónap áll rendelkezésére, hogy megküldje válaszát.
Deli Andor közleményét ITT>> olvashatja.
MKFE kommunikáció