…elvégezzük Önnek a nehezét!
Tudta-e, hogy a kereskedelmi gázolaj jövedéki adóforintjai 5 évre visszamenőleg visszaigényelhetők? Ez azt jelenti, hogy a kérelem azokra az időszakokra is benyújtható, amikor literenként 13 forint 50 fillér volt a visszajáró összeg! Ha szeretné plusz bevételhez juttatni vállalkozását, keresse az MKFE Szolgáltató Kft-t.! Nem szükséges többé számlánként kézzel begépelnie a tankolásokat! A munkát a régebbről jól ismert ESZAF-szoftver elvégzi!
Bővebben
A hazai használatarányos útdíjrendszer 2024. január 1-jei változásainak egyik eleme, hogy a korábbi előre fizetéses (EF) folyószámlaszámok megváltoztak. A korábbi előrefizetéses folyószámlák egyenlegei, továbbá a jármű-OBU párosok új folyószámlákra kerültek, kerülnek át.
Bővebben
Ignácz József Péter tagi találkozóra invitálja Szabolcs-Szatmár-Bereg vármegye tagjait Nyíregyházán 2024. január 5-én 15:00 órakor. A találkozó célja az aktuális szakmapolitikai kérdések megvitatása.
Kérjük, jelentkezzen be az olvasáshoz...
2024. január 1-től számos változás lép életbe a HU-GO rendszerben, a NÚSZ Zrt. ezért dedikált összefoglaló oldalt is létrehozott létre, ahol a fuvarozók tájékozódhatnak az aktuális változásokról. A díjfizetés szempontjából releváns járműadatok (tengely, környezetvédelmi besorolás) már előzetesen megadhatóak a HU-GO online felhasználói fiókban. Kérjük, hogy a téves adatszolgáltatásból eredő bírságok elkerülése érdekében ellenőrizze a járműadatait a NÚSZ fiókjában, és fordítson kiemelt figyelmet az OBU-eszközökön is a pontos beállításokra!
Kérjük, jelentkezzen be az olvasáshoz...
A Magyar Közlöny 2023. december 29-én kihirdetett 194. számában megjelent a Kormány 686/2023. (XII. 29.) Korm. rendelete a közúti árutovábbítási szerződésekről szóló 120/2016. (VI. 7.) Korm. rendelet módosításáról. Ennek értelmében beveztésre kerül a minimális szolgáltatási alapdíj, a rakodási és raklap válogatási díj, valamint az állásidő, továbbá a rendelet szabályozza az egy adott fuvarfeladatba bevonható fuvarozó alvállalkozók számát.
Bővebben
A MOL 2024. január 1-én (hétfőn) 00:00 órától literenként bruttó 26 forinttal emelte a gázolaj flotta listaárát, a fuvarozói listaár pedig bruttó 37 forinttal emelkedett. Az ok az üzemanyagok jövedéki adó mértékének emelkedése. Ahogyan arról a MOL korábban tájékoztatást adott, az összesen bruttó 41 forintos jövedékiadó-emelést két részletben érvényesíti: az első emelésre most, a másodikra január közepén, várhatóan 15-én kerül sor. Felhívjuk Tisztelt Tagjaink figyelmét, hogy az MKFE kezdeményezésére» a korábban előrejelzett csökkentés helyett januártól literenként 10 forintra emelkedett a kereskedelmi gázolaj után visszaigényelhető jövedéki adó mértéke. Ha Ön is élni kíván a jövedékiadó-visszaigénylés lehetőségével», kérjük, keresse az MKFE Szolgáltató Kft. munkatársait», készséggel állunk a rendelkezésére!
Kérjük, jelentkezzen be az olvasáshoz...
A Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. (NÚSZ Zrt.) tájékoztatása szerint ma 10:00 órára befejeződött a HU-GO e-útdíj és e-matrica értékesítési rendszer fejlesztése.
Bővebben
A Magyar Közlöny 2023. december 14-i 180. számában megjelent az állam működésének további egyszerűsítésével összefüggő egyes kormányrendelet módosításáról szóló 561/2023. Korm. rendelet. A közúti áru- és személyszállítást érintően is vannak benne módosítások, amelyek összefoglalását az alábbiakban olvashatják el. A változások zöme már 2024. január 1-jén életbe fog lépni. Frissítés: 2023. december 18-án és 22-én kihirdetett közlönyben újabb módosítások jelentek meg, amelyekkel kibővítettük a lenti információkat.
Kérjük, jelentkezzen be az olvasáshoz...
2023. december 29-én (pénteken) 00:00 órától literenként bruttó 6 forinttal emelkedik a gázolaj nagykereskedelmi ára Magyarországon. A benzin bruttó 8 forinttal lesz drágább a hazai töltőállomások — tudtuk meg piaci forrásból».
Kérjük, jelentkezzen be az olvasáshoz...
Az MKFE december 21-én online megbeszélést folytatott az ASMAP UA vezetőivel a magyar-ukrán fuvarozás és az EU-UA megállapodás aktuális problémáiról, valamint az ukrajnai határokon kialakult helyzetről és annak lehetséges megoldásairól. A csaknem másfél órás megbeszélés során az MKFE leszögezte: a magyar vállalkozások drasztikus piacvesztésének hátterében álláspontunk szerint a részben engedélymentessé tett szállítások és az egyre gyakoribb jogosulatlan fuvarozások állnak. Az ukrán fél az egyeztetés során többszöri kifejtette, hogy nem támogatják az engedélykontingensek visszaállítását, amiből az következik, hogy Ukrajna várhatóan nem kezdeményezi ezt az EU-Ukrajna vegyesbizottsági ülésen sem. Hozzátették: információik szerint sok uniós tagország sem támogatja az engedélykontingensek visszaállítását, ugyanakkor keresik azokat a megoldásokat, amely révén a magyar fuvarozók ismét hozzáférhetnek az ukrán fuvarmegbízásokhoz. Ebben a kérdésben konkrét javaslattal is éltek: a két ország egyezzen meg abban, hogy csak EURO V-ös, vagy annál jobb környezetvédelmi besorolású járművel lehessen fuvarfeladatokat végezni, valamint megtiltatnák az ukrán fuvarozóknak a kabotázs és unión belüli szállításokat. Az MKFE leszögezte, csak olyan megoldást tudunk támogatni, amelyek biztosítják a fuvarpiaci szereplők ellenőrizhetőségét, erre pedig az engedélyhasználat visszaállítása adhat lehetőséget.
Kérjük, jelentkezzen be az olvasáshoz...