Piaci források» szerint 2024. augusztus 6-án (kedd) 00:00 órától a MOL literenként bruttó 4 forinttal csökkenti a gázolaj nagykereskedelmi árát. A benzin esetében nem lesz változás.
Piaci források» szerint 2024. augusztus 6-án (kedd) 00:00 órától a MOL literenként bruttó 4 forinttal csökkenti a gázolaj nagykereskedelmi árát. A benzin esetében nem lesz változás.
A Magyar Közúti Fuvarozók Egyesülete és az Egyesület 100 százalékos tulajdonában lévő MKFE Szolgáltató Kft. pályázatot hirdet hivatásos gépkocsivezetőket képző magyarországi autósiskolák részére korszerű, az Építési és Közlekedési Minisztérium által a tehergépkocsi- és autóbuszvezetői alap- és továbbképzési képesítésre felkészítő szaktanfolyamokon és vizsgán alkalmazható, továbbá a vizsga nélküli GKI továbbképzéseknél is alkalmazható szimulátor berendezések bérlésére. A pályázat célja az autósiskolák képzési színvonalának emelése, a járművezetők biztonságos, hatékony és magas színvonalú képzésének, továbbképzésének és vezetéstechnikai tréningjeinek támogatása. A pályázó iskoláknak vállalniuk kell, hogy az MKFE tagvállalkozásainál foglalkoztatott hivatásos gépkocsivezetők képzését a piaci feltételeknél kedvezőbb kondíciókkal végzik el. Tisztelt Tagvállalkozásaink! Ha vannak az Önök régiójában, szűkebb környezetében olyan autósiskolák, amelyekkel szívesen működnek együtt a gépkocsivezető képzésekben, továbbképzésekben, kérjük, ajánlják figyelmükbe az MKFE pályázati lehetőségét! Köszönjük!
2024. augusztus 3. (szombat) áthelyezett munkanap lesz Magyarországon, ekkor kell ledolgozni az augusztus 19-i hétfőt. Emiatt a nehéz-tehergépjárművek korlátozásának rendje is eltér a szokásos nyári órarendtől. A kamionstop csak szombat éjjel 22:00 órakor kezdődik, és vasárnap 22:00 óráig tart. A tilalom belföldi-nemzetközi viszonylatban, valamint minden környezetvédelmi kategóriás járműre egyaránt vonatkozik, azonban kamionstop ideje alatt van lehetőség az államhatárról történő hazagurulásra a lenti feltételekkel.
2024. július 1-jével egy új lengyel szabályozás értelmében különösen körültekintőnek kell lenniük azon fuvarozóknak, akik Varsó belvárosába szállítanak. Idén júliusban indult ugyanis a „Tiszta Közlekedési Zóna” (SCT) elnevezésű program első szakasza, amely más európai városokhoz hasonlóan a személygépkocsik, autóbuszok és tehergépjárművek számára a környezetvédelmi besorolás alapján határozza meg, melyek azok a területek, ahová engedélyezik a behajtást. Jelen állás szerint Krakkóban 2025. július 1-jétől lesz hasonló bevezetve.
A Sziget Fesztivál miatt ideiglenes forgalomkorlátozás lép életbe 2024. augusztus 2–15. között Budapest II. és III. kerületében.
Szabolcs-Szatmár-Bereg vármegyei fuvarozó tagvállalkozásainktól érkező jelzés szerint a 381-es főúton érvényben lévő súlykorlátozás ellenére a külföldi rendszámos teherjárművek rendszeresen ezen az útszakaszon közlekednek. Az MKFE levélben fordult a vármegyei rendőrfőkapitányságok, illetve a NÚSZ irányába a szabálytalanul közlekedő külföldi kamionok fokozott ellenőrzése érdekében. A rendőrség válaszlevele egy napon belül megérkezett.
A kamionstop nyári rendje szerint
2024 augusztusában Magyarországon a 7,5 tonna legnagyobb megengedett össztömeget meghaladó tehergépjárművek közlekedési korlátozása a sokéves gyakorlat szerint szombatonként már 15:00 órakor elkezdődik, és vasárnaponként 22:00 óráig tart. Ettől eltérő órarend lesz érvényben augusztus első, munkanappá nyilvánított szombatján, valamint az augusztus 20-i nemzeti ünnep kapcsán. Az augusztusi hétvégéken a kamionstop belföldi-nemzetközi viszonylatban, valamint minden környezetvédelmi kategóriás járműre egyaránt vonatkozik, azonban kamionstop tartama alatt van lehetőség az államhatárról történő hazagurulásra a lenti feltételekkel.
A kormányzat társadalmi egyeztetésre közzétette a bírságrendeletek tervezett módosítását. A fuvarozói érdekképviseletek egybehangzó véleménye, hogy a jogkövető magatartást az ellenőrzési hatékonyság javításával lehet elősegíteni, nem pedig újabb bírságtétel-emeléssel. A fuvarozásban alkalmazható bírságok az elmúlt évben két ütemben emelkedtek, így egy-egy kisebb vétség miatt a vállalkozások azonnali csődjét hozhatják; hozzátéve, hogy a magas bírságösszegek egyáltalán nem teszik vonzóvá a szakmát a fiatalok számára, ami csak tovább fokozza az amúgy is meglévő munkaerőhiányt. A véleményezés során felhozott részletes szakmai érvek ellenére 2024. július 31-én este — változatlan formában — megjelent rendelet révén például az útdíj, gyorshajtás, biztonsági öv miatt kiszabható bírságösszegek 20%-al fognak emelkedni 2024. augusztus 16-tól.
2023. december közepi jogszabályváltozásról már adtunk információkat, miszerint a külföldi vezetői engedélyek honosítását nemcsak a budapesti Központi Okmányirodában lehet majd kérelmezni. Az akkor megjelent módosítások alapján a kormányablakokban is megkezdhető ügyintézés, amennyiben a külföldi vezetői engedélyt annak birtokosa leadja. A 2024. július 31-én este megjelent Magyar Közlöny ezzel a folyamattal kapcsolatosan bővítette ki a kormányablakokban azonnal intézhető ügyek körét. A 2024. augusztus 1-jén hatályba lépő változásnak köszönhetően a kormányablakokban a külföldi vezetői engedély honosítása iránti kérelem benyújtható, és a kormányablak feladatául szabja a kérelem továbbítását a Központi Okmányirodához. A Központi Okmányiroda országos illetékessége ugyanis változatlan marad, a vezetői engedélyek honosítási iránti kérelmeket továbbra is ők fogják elbírálni.
Mint nyár elején hírül adtuk: társ-érdekképviseletünk, a NiT Hungary szervezésében 2024-ben is megrendezik az „5 Tengelyen — Biztos Kézzel!” elnevezésű vezetéstechnikai versenyt, melyen hazai, hivatásos tehergépjármű-vezetők mérhetik össze elméleti és gyakorlati tudásukat. A fődíj nettó 1 millió forint pénzjutalom, ajándékcsomag és „A legkiválóbb magyar kamionsofőr 2024-ben” cím viselése. A nevezés 2024. augusztus 4-én zárul!
A Magyar Közút Nonprofit Zrt. a Tiszafüred és Kunhegyes, valamint Szolnok és Jászberény környéki települések átmenő teherforgalmának csökkentése érdekében 2024. márciusában ill. augusztusában 20 tonnás súlykorlátozást vezet be a 33-as főúttól délre, a Tisza folyótól dél-keletre és a 4-es főúttól észak-nyugatra lévő kijelölt terület egyes közútjain, valamint Karcag-Kunmadaras, Kenderes-Bánhalma, illetve Jászberény és Szolnok térségében. Az intézkedés célja, hogy az érintett települések mellékútjairól visszaszorítsák az elmúlt időben megnövekedett tranzit jellegű teherforgalmat.
Az Építési és Közlekedési Minisztérium 2024. április 22-én társadalmi egyeztetésre bocsátotta a kategóriás képzésre vonatkozó rendeletmódosítási tervezetet. Az MKFE — határidőn belül — hivatalos levélben fogalmazta meg a tervezettel kapcsolatos álláspontját, javaslatait, amelyre közvetlenül az ÉKM helyettes államtitkárától érkezett visszajelzés. A 24/2005. (IV. 21.) GKM rendelet módosítását még nem hirdették ki a Magyar Közlönyben.
Alagút-karbantartás miatt forgalmi zárlat lesz a bulgáriai Hemusz-autópályán Várna felé 2024. július 31-ről augusztus 1-jére (szerdáról csütörtökre) virradó éjjel. A járműveket terelik.
2024-ben immár hatodik alkalommal hirdetik meg évente a Közlekedési Innovációs Díj pályázatát, melynek révén a közlekedési szakma csúcselismeréséért fiatal mérnökök, fejlesztők, kutatók szállhatnak versenybe. A pályázat célja, hogy elősegítse a közlekedéssel foglalkozó tehetséges fiatal szakemberek felkarolását, alkotói ösztönzését és Magyarországon maradásukat.
Értesítjük a kedves Tagjainkat és Ügyfeleinket, hogy 2024. augusztus 3-án, a nemzeti ünnep miatt szombatra áttett munkanapon budapesti irodánkban szünetel az ügyfélszolgálat: nem lesz nyitva a pénztár, az értékesítés, valamint alkuszos kollégáink is ügyfélfogadási szünetet tartanak. Nyíregyházi irodánk azonban változatlanul áll szíves rendelkezésükre.
Kezdeményezzük a harmadik országból belépő járművek teljes üzemanyagmennyiségének felülvizsgálatát
Az MKFE hivatalos levélben hívta fel a PM és az ÉKM államtitkárainak a figyelmét, hogy a jelen állás szerint 2024. június 30-ig érvényben lévő EU és Ukrajna közötti közúti megállapodás az ukrán versenytársak látványos térnyerését hozta, hiszen az engedélykötelezettség részleges megszüntetésével a korábbiakhoz képest jóval könnyebben hozzáférnek az uniós fuvarfeladatokhoz. Az ukrán fuvarozók árelőnye az üzemanyagárban is tetten érhető, hiszen jelentős árkülönbség van a magyar és ukrán árszint között. Az uniós szabályokat és néhány tagállami gyakorlatot figyelembe véve korlátozni lehetne a harmadik országból Magyarországra belépő járművek adó- és vámmentesen behozható üzemanyagmennyiségét.
Ahogyan arról korábban tájékoztatást adtunk, a nemzetközi viszonylatban közlekedő haszonjárművekbe utólagosan kell az intelligens tachográfokat beépíteni ». Az uniós szabályok szerint a 2019. június 15. előtt forgalomba helyezett járműveknél az eszközcserét legkésőbb 2024. december 31-ig kell megtenni. Az MKFE és a NiT Hungary közös kezdeményezéssel élt a kormányzat felé, hogy nyissanak pályázati forrást a fuvarozók tachográfcseréinek vissza nem térítendő támogatására.
A fuvarozók közül a kisáruszállító járművel és mikrobusszal közlekedőket érinti, hogy 2024. augusztus 1-jétől Szlovákia bevezeti az egynapos útdíjmatricát a 3,5 t alatti kisjárműveseknek.
Az MKFE elnöke 2024. július 25-én hivatalos levélben fordult Nagy Márton nemzetgazdasági miniszterhez a hazai üzemanyagok árszínvonalának ügyében, hogy a külföldről — főként keletről — hozzánk érkező nemzetközi fuvarozóknak kevesebb esélyük legyen letörni a fuvarpiaci árainkat. Barna Zsolt MKFE-elnök az uniós külső határon behozható gázolaj mennyiségének korlátozása mellett ismét szorgalmazza a hazai töltőállomásokon vételezett üzemanyag után visszaigényelhető jövedékiadó-mérték emelését, hogy a magyar vállalkozások ezáltal is kedvezőbb piaci helyzetbe kerüljenek.
Az EU-UA között júniusban ismét meghosszabbított kétoldalú megállapodás aláírásakor több új, gyakorlati feltétel alkalmazásáról is megegyezés született. Felhívjuk az Ukrajnában tevékenykedő magyar vállalkozások figyelmét, hogy az előírások betartása a magyar cégekre is kötelező, azok elmulasztását az ukrán hatóságok magas bírsággal szankcionálják. Kérjük, tartsa be az alábbi szabályokat, ha kétoldalú vagy tranzit műveletet végez Ukrajnában!