Ma Lőrinc, Viktor napja van.

Hírek

Pályázati felhívás szimulátor berendezések bérlésére

A Magyar Közúti Fuvarozók Egyesülete és az Egyesület 100 százalékos tulajdonában lévő MKFE Szolgáltató Kft. pályázatot hirdet hivatásos gépkocsivezetőket képző magyarországi autósiskolák részére korszerű, az Építési és Közlekedési Minisztérium által a tehergépkocsi- és autóbuszvezetői alap- és továbbképzési képesítésre felkészítő szaktanfolyamokon és vizsgán alkalmazható, továbbá a vizsga nélküli GKI továbbképzéseknél is alkalmazható szimulátor berendezések bérlésére. A pályázat célja az autósiskolák képzési színvonalának emelése, a járművezetők biztonságos, hatékony és magas színvonalú képzésének, továbbképzésének és vezetéstechnikai tréningjeinek támogatása. A pályázó iskoláknak vállalniuk kell, hogy az MKFE tagvállalkozásainál foglalkoztatott hivatásos gépkocsivezetők képzését a piaci feltételeknél kedvezőbb kondíciókkal végzik el. Tisztelt Tagvállalkozásaink! Ha vannak az Önök régiójában, szűkebb környezetében olyan autósiskolák, amelyekkel szívesen működnek együtt a gépkocsivezető képzésekben, továbbképzésekben, kérjük, ajánlják figyelmükbe az MKFE pályázati lehetőségét! Köszönjük!

Magyar kamionstop a munkanappá nyilvánított szombaton

2024. augusztus 3. (szombat) áthelyezett munkanap lesz Magyarországon, ekkor kell ledolgozni az augusztus 19-i hétfőt. Emiatt a nehéz-tehergépjárművek korlátozásának rendje is eltér a szokásos nyári órarendtől. A kamionstop csak szombat éjjel 22:00 órakor kezdődik, és vasárnap 22:00 óráig tart. A tilalom belföldi-nemzetközi viszonylatban, valamint minden környezetvédelmi kategóriás járműre egyaránt vonatkozik, azonban kamionstop ideje alatt van lehetőség az államhatárról történő hazagurulásra a lenti feltételekkel.

Környezetvédelmi zónák Varsóban és Lengyelország több városában

Környezetvédelmi zónák Varsóban és Lengyelország több városában

2024. július 1-jével egy új lengyel szabályozás értelmében különösen körültekintőnek kell lenniük azon fuvarozóknak, akik Varsó belvárosába szállítanak. Idén júliusban indult ugyanis a „Tiszta Közlekedési Zóna” (SCT) elnevezésű program első szakasza, amely más európai városokhoz hasonlóan a személygépkocsik, autóbuszok és tehergépjárművek számára a környezetvédelmi besorolás alapján határozza meg, melyek azok a területek, ahová engedélyezik a behajtást. Jelen állás szerint Krakkóban 2025. július 1-jétől lesz hasonló bevezetve.

Kezdeményezés a 381-es főút súlykorlátozásának betartatására

Kezdeményezés a 381-es főút súlykorlátozásának betartatására

Szabolcs-Szatmár-Bereg vármegyei fuvarozó tagvállalkozásainktól érkező jelzés szerint a 381-es főúton érvényben lévő súlykorlátozás ellenére a külföldi rendszámos teherjárművek rendszeresen ezen az útszakaszon közlekednek. Az MKFE levélben fordult a vármegyei rendőrfőkapitányságok, illetve a NÚSZ irányába a szabálytalanul közlekedő külföldi kamionok fokozott ellenőrzése érdekében. A rendőrség válaszlevele egy napon belül megérkezett.

Augusztusi közlekedési korlátozások Magyarországon — 2024

Augusztusi közlekedési korlátozások Magyarországon — 2024

A kamionstop nyári rendje szerint

2024 augusztusában Magyarországon a 7,5 tonna legnagyobb megengedett össztömeget meghaladó tehergépjárművek közlekedési korlátozása a sokéves gyakorlat szerint szombatonként már 15:00 órakor elkezdődik, és vasárnaponként 22:00 óráig tart. Ettől eltérő órarend lesz érvényben augusztus első, munkanappá nyilvánított szombatján, valamint az augusztus 20-i nemzeti ünnep kapcsán. Az augusztusi hétvégéken a kamionstop belföldi-nemzetközi viszonylatban, valamint minden környezetvédelmi kategóriás járműre egyaránt vonatkozik, azonban kamionstop tartama alatt van lehetőség az államhatárról történő hazagurulásra a lenti feltételekkel.

Bírságrendeleti változások 2024. augusztus 16-tól

Bírságrendeleti változások 2024. augusztus 16-tól

A kormányzat társadalmi egyeztetésre közzétette a bírságrendeletek tervezett módosítását. A fuvarozói érdekképviseletek egybehangzó véleménye, hogy a jogkövető magatartást az ellenőrzési hatékonyság javításával lehet elősegíteni, nem pedig újabb bírságtétel-emeléssel. A fuvarozásban alkalmazható bírságok az elmúlt évben két ütemben emelkedtek, így egy-egy kisebb vétség miatt a vállalkozások azonnali csődjét hozhatják; hozzátéve, hogy a magas bírságösszegek egyáltalán nem teszik vonzóvá a szakmát a fiatalok számára, ami csak tovább fokozza az amúgy is meglévő munkaerőhiányt. A véleményezés során felhozott részletes szakmai érvek ellenére 2024. július 31-én este — változatlan formában — megjelent rendelet révén például az útdíj, gyorshajtás, biztonsági öv miatt kiszabható bírságösszegek 20%-al fognak emelkedni 2024. augusztus 16-tól.

Külföldi vezetői engedély honosítási ügyintézése kormányablakokban

2023. december közepi jogszabályváltozásról már adtunk információkat, miszerint a külföldi vezetői engedélyek honosítását nemcsak a budapesti Központi Okmányirodában lehet majd kérelmezni. Az akkor megjelent módosítások alapján a kormányablakokban is megkezdhető ügyintézés, amennyiben a külföldi vezetői engedélyt annak birtokosa leadja. A 2024. július 31-én este megjelent Magyar Közlöny ezzel a folyamattal kapcsolatosan bővítette ki a kormányablakokban azonnal intézhető ügyek körét. A 2024. augusztus 1-jén hatályba lépő változásnak köszönhetően a kormányablakokban a külföldi vezetői engedély honosítása iránti kérelem benyújtható, és a kormányablak feladatául szabja a kérelem továbbítását a Központi Okmányirodához. A Központi Okmányiroda országos illetékessége ugyanis változatlan marad, a vezetői engedélyek honosítási iránti kérelmeket továbbra is ők fogják elbírálni.

Még lehet nevezni az 5 Tengelyen — Biztos Kézzel! kamionos ügyességi versenyre

Mint nyár elején hírül adtuk: társ-érdekképviseletünk, a NiT Hungary szervezésében 2024-ben is megrendezik az „5 Tengelyen — Biztos Kézzel!” elnevezésű vezetéstechnikai versenyt, melyen hazai, hivatásos tehergépjármű-vezetők mérhetik össze elméleti és gyakorlati tudásukat. A fődíj nettó 1 millió forint pénzjutalom, ajándékcsomag és „A legkiválóbb magyar kamionsofőr 2024-ben” cím viselése. A nevezés 2024. augusztus 4-én zárul!

Augusztustól súlykorlátozás lép életbe Jász-Nagykun-Szolnok vármegye északkeleti térségében

A Magyar Közút Nonprofit Zrt. a Tiszafüred és Kunhegyes, valamint Szolnok és Jászberény környéki települések átmenő teherforgalmának csökkentése érdekében 2024. márciusában ill. augusztusában 20 tonnás súlykorlátozást vezet be a 33-as főúttól délre, a Tisza folyótól dél-keletre és a 4-es főúttól észak-nyugatra lévő kijelölt terület egyes közútjain, valamint Karcag-Kunmadaras, Kenderes-Bánhalma, illetve Jászberény és Szolnok térségében. Az intézkedés célja, hogy az érintett települések mellékútjairól visszaszorítsák az elmúlt időben megnövekedett tranzit jellegű teherforgalmat.

Rövidesen gyorsulhatnak a kategóriás képzések

Rövidesen gyorsulhatnak a kategóriás képzések

Az Építési és Közlekedési Minisztérium 2024. április 22-én társadalmi egyeztetésre bocsátotta a kategóriás képzésre vonatkozó rendeletmódosítási tervezetet. Az MKFE — határidőn belül — hivatalos levélben fogalmazta meg a tervezettel kapcsolatos álláspontját, javaslatait, amelyre közvetlenül az ÉKM helyettes államtitkárától érkezett visszajelzés. A 24/2005. (IV. 21.) GKM rendelet módosítását még nem hirdették ki a Magyar Közlönyben.

Közlekedési Innovációs Díj — 2024

Közlekedési Innovációs Díj — 2024

2024-ben immár hatodik alkalommal hirdetik meg évente a Közlekedési Innovációs Díj pályázatát, melynek révén a közlekedési szakma csúcselismeréséért fiatal mérnökök, fejlesztők, kutatók szállhatnak versenybe. A pályázat célja, hogy elősegítse a közlekedéssel foglalkozó tehetséges fiatal szakemberek felkarolását, alkotói ösztönzését és Magyarországon maradásukat.

Ügyélfogadási rend az MKFE-nél augusztus 3-án, szombaton

Értesítjük a kedves Tagjainkat és Ügyfeleinket, hogy 2024. augusztus 3-án, a nemzeti ünnep miatt szombatra áttett munkanapon budapesti irodánkban szünetel az ügyfélszolgálat: nem lesz nyitva a pénztár, az értékesítés, valamint alkuszos kollégáink is ügyfélfogadási szünetet tartanak. Nyíregyházi irodánk azonban változatlanul áll szíves rendelkezésükre.

Gázolajlimit-javaslat unión kívüli fuvarozókra

Gázolajlimit-javaslat unión kívüli fuvarozókra

Kezdeményezzük a harmadik országból belépő járművek teljes üzemanyagmennyiségének felülvizsgálatát

 Az MKFE hivatalos levélben hívta fel a PM és az ÉKM államtitkárainak a figyelmét, hogy a jelen állás szerint 2024. június 30-ig érvényben lévő EU és Ukrajna közötti közúti megállapodás az ukrán versenytársak látványos térnyerését hozta, hiszen az engedélykötelezettség részleges megszüntetésével a korábbiakhoz képest jóval könnyebben hozzáférnek az uniós fuvarfeladatokhoz. Az ukrán fuvarozók árelőnye az üzemanyagárban is tetten érhető, hiszen jelentős árkülönbség van a magyar és ukrán árszint között. Az uniós szabályokat és néhány tagállami gyakorlatot figyelembe véve korlátozni lehetne a harmadik országból Magyarországra belépő járművek adó- és vámmentesen behozható üzemanyagmennyiségét.

Célzott pályázati forrást szorgalmazunk a tachográfcserékre

Célzott pályázati forrást szorgalmazunk a tachográfcserékre

Ahogyan arról korábban tájékoztatást adtunk, a nemzetközi viszonylatban közlekedő haszonjárművekbe utólagosan kell az intelligens tachográfokat beépíteni ». Az uniós szabályok szerint a 2019. június 15. előtt forgalomba helyezett járműveknél az eszközcserét legkésőbb 2024. december 31-ig kell megtenni. Az MKFE és a NiT Hungary közös kezdeményezéssel élt a kormányzat felé, hogy nyissanak pályázati forrást a fuvarozók tachográfcseréinek vissza nem térítendő támogatására.

Alacsonyabb üzemanyagárat szorgalmazunk a hazai fuvarozók versenyképességének javítása érdekében

Alacsonyabb üzemanyagárat szorgalmazunk a hazai fuvarozók versenyképességének javítása érdekében

Az MKFE elnöke 2024. július 25-én hivatalos levélben fordult Nagy Márton nemzetgazdasági miniszterhez a hazai üzemanyagok árszínvonalának ügyében, hogy a külföldről — főként keletről — hozzánk érkező nemzetközi fuvarozóknak kevesebb esélyük legyen letörni a fuvarpiaci árainkat. Barna Zsolt MKFE-elnök az uniós külső határon behozható gázolaj mennyiségének korlátozása mellett ismét szorgalmazza a hazai töltőállomásokon vételezett üzemanyag után visszaigényelhető jövedékiadó-mérték emelését, hogy a magyar vállalkozások ezáltal is kedvezőbb piaci helyzetbe kerüljenek.

A magyar járművek matricás jelölése is kötelező, ha Ukrajnában tevékenykednek!

A magyar járművek matricás jelölése is kötelező, ha Ukrajnában tevékenykednek!

Az EU-UA között júniusban ismét meghosszabbított kétoldalú megállapodás aláírásakor több új, gyakorlati feltétel alkalmazásáról is megegyezés született. Felhívjuk az Ukrajnában tevékenykedő magyar vállalkozások figyelmét, hogy az előírások betartása a magyar cégekre is kötelező, azok elmulasztását az ukrán hatóságok magas bírsággal szankcionálják. Kérjük, tartsa be az alábbi szabályokat, ha kétoldalú vagy tranzit műveletet végez Ukrajnában!

Webhelyünkön sütiket használunk, melyek célja, hogy teljesebb körű szolgáltatást nyújtsunk látogatóink részére.