A haszongépjárművek kgfb-díjai hazánkban régiós viszonylatban is kirívóan magasak — áll az MKFE MTI-nek eljuttatott közleményében, amellyel az Egyesület Lambert Gábor, a Magyar Biztosítók Szövetségének kommunikációs vezetője szavaira reagál. Az MKFE ismét kéri a Gazdasági Versenyhivatal, és a magyar Kormány intézkedését, hogy végre tiszta helyzet alakuljon ki a hazai kgfb-piacon.
A leghatározottabban cáfolja a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesülete (MKFE) a Magyar Biztosítók Szövetsége állítását, amely szerint az „itthoninál csak Romániában és Litvániában alacsonyabbak a kgfb-díjak”. Az MKFE egy elismert nemzetközi piackutató céggel készíttetett elemzést, amely 10 országban vizsgálta a közúti személy- és áruszállító vállalkozások versenyképességét befolyásoló tényezőket, köztük a kgfb-díjakat is. A vizsgált országok közül csak Németországban magasabbak a tehergépjárművek, pótkocsik és autóbuszok kgfb-díjai, ahol kb. másfélszeres díjtöbblet mutatható ki. A Magyarországot követő Litvániában kb. a fele, Bulgáriában a harmada, Szlovákiában és Romániában pedig a hatoda a kgfb-díj a hazai áraknak.
Az MKFE fontosnak tartja, hogy a nemzetközi biztosítók a hasonló gazdasági és baleseti mutatókkal rendelkező országokban azonos feltételekkel kínálják termékeiket. Jelenleg nincs hivatalos statisztika, amely indokolná a kgfb-díjak drasztikus különbségét pl. Szlovákia, Románia, Litvánia és Magyarország tekintetében.
Az MKFE ezért felkéri a Gazdasági Versenyhivatalt, hogy haladéktalanul kezdje meg a biztosítási piac átvilágítását, a Pénzügyminisztériumot pedig arra, hogy vizsgálja felül a biztosítási adó intézményét. Ez az adónem Lengyelországban, Litvániában, Németországban, Ausztriában és Szerbiában ismeretlen, Szlovákiában pedig 0%-os az adókulcs, míg Magyarországon a kgfb esetében 7, a CASCO biztosításoknál 15% az adóráta.
MTI közlemény ITT>>
MKFE kommunikáció