A 3,5 tonna össztömeg alatti járművekkel dolgozó vállalkozások közelgő engedélykötelezettségével a szakmai irányítói képzésre és vizsgára hirtelen megnövekedett az igény. Emiatt már most több hónapos átfutási idővel szembesülnek azok, akiknek rövid időn belül szükségük van a képesítés megszerzésére, hogy a vállalkozás be tudja szerezni a jogszabály által előírt fuvarozási engedélyt.
A kialakult helyzet hátrányosan érinti azokat a szakmai irányítókat is, akiknek most esedékes a tízéves felújító képzést és vizsgát teljesíteniük. A megoldás érdekében 2022. február 9-én az MKFE kéréssel fordult a szaktárcához, hogy a Közlekedési Alkalmassági és Vizsgaközpont a rendelkezésre álló kapacitások mentén biztosítson további vizsgaidőpontokat, emellett javaslatot tett arra is, hogy a szakmai irányítói kötelezettség a belföldi furgonosok esetében átmeneti türelmi időszakot kapjon 2022 végéig.
Mosóczi László államtitkárnak küldött levelünket itt » olvashatja.
FRISSÍTÉS (2022. 02. 28.): Mivel válasz még nem érkezett, ezért az MKFE újabb levélben hívta fel a figyelmet, hogy a szakmai irányítói feltétel nem minden vállalkozás számára fog teljesülni pusztán azért, mert a vizsgával egybekötött szakmai irányítói képzést nem biztos, hogy időben teljesíteni tudják a kisfurgonos vállalkozások. Emellett újabb probléma is felmerült, amivel az elmúlt hetekben szembesültek az újonnan fuvarozási engedélyre kötelezettek. Az engedély kiváltáshoz ugyanis a közlekedési hatóság kéri a jegyző által kiadott járműtárolási igazolást. Ezzel szemben a helyi jegyző ezt az igazolást azért nem adja ki a kisebb furgonokra, mert a vonatkozó, a közúti közlekedési nyilvántartásról szóló 1999. évi LXXXIV. törvény alapján tárolási igazolást a 3,5 tonna megengedett legnagyobb össztömeg feletti járművekre kell kiadnia. Az MKFE a szaktárcához fordulta kialakult jogi ellentmondás mielőbbi feloldása érdekében.
Dr. Mosóczi László közlekedéspolitikáért felelős államtitkárnak küldött levelünket itt olvashatja »
FRISSÍTÉS (2022. 04. 22.): Az MKFE ismét levélben fordult az ITM-hez, ugyanis információink szerint a májusi időpontok beteltek. Aki tehát most akar szakmai irányítói képesítést szerezni, hogy vállalkozására ki tudja váltani a május 21-től kötelező fuvarozási engedélyt, a tárca intézkedése nélkül ezt valószínűleg időben már nem fogja tudni megtenni. Újra azzal a javaslattal éltünk a szaktárcánál, hogy 6 hónapos átmeneti idő biztosításával adják ki a fuvarozói engedélyeket szakmai irányító nélkül is, máskülönben vállalkozások és járművek önhibájukon kívül megállni kényszerülhetnek május 21. után.
Dr. Mosóczi László államtitkárnak küldött levelünket itt » találja.