Ma Kelemen, Klementina napja van.

Csornai terelés a 86-oson — más kerülőúttal

a kamionosok a manőverezéstől, a lakók a kamionoktól menekülnek meg


Mint a közelmúltban szóltunk róla: ősszel felújítják Csorna belterületén a 86-os főút vasúti átjáróját. A helyszínt várhatóan 2012. szeptember 28-án 16:00 órakor zárják le, és október 8-án 06:00 órakor nyitják meg. A 86-os főút a vasúti átjáró 100 méteres körzetében lesz zárva, s ott a kamionok (néhány méterrel arrébb) csak egy sávban, igen nehézkesen fognak tudni elhaladni. Módosított terelőútként a Csorna – Kapuvár - Beled útvonal ajánlott a közlekedőknek.

A tíznapos útépítésről a GYSEV Zrt. közleményben tájékoztatta egyesületünket. Az eredetileg javasolt terelőút a Csornától délnyugatra eső kisfalvak mentén vezetett volna, azonban egyesületünk helytelenítette ezt, ugyanis sem a tehergépkocsi-vezetők szemszögéből, sem a lakókat nézve nem láttuk célravezetőnek, hogy a Dunántúl egyik legterheltebb tranzitfolyosójának forgalma a néhány száz fős településekre zúduljon; különösen, hogy az ottani (alig 5 méter széles) mellékutakon nehezen fér el két, egymással szemben közlekedő tehergépkocsi, s egyes kanyarulatokat nyerges járműszerelvénnyel lépésben lehet csak bevenni. Az MKFE szeptember 11-én ezért egyeztetett az érintett községek polgármestereivel, akik megerősítették: útjaik nemcsak alkalmatlanok a tranzit-teherforgalom bonyolítására, de tiltakozó megmozdulást is kilátásba helyeztek arra az esetre, ha a forgalom terelése e meggondolatlan terv szerint valósulna meg.


A lehető legkedvezőbb kerülőútvonal kidolgozásához egy ottani tagunk, a Beled Trans segítségét kértük. Galambosi Imre ügyvezető ötlete lett javaslatunk alapja, a Csorna-Kapuvár-Beled útvonal, ugyanis a 85-ös főút kapuvári szakaszától a 8611-es számú úton a Beled melletti 86-os főút kereszteződésig nincsen település. A vasúttársaságnak azt tanácsoltuk: a terelést úgy valósítsa meg, hogy a Beled felől érkező és Csorna irányába tartó tehergépkocsi-forgalmat a vasúti sorompó után jobbra, a Vasúti sor és az Ipartelepi út egyirányúsításával vigye ki a 85-ös főútra a város keleti végén (ez az út lassú tempóval egyirányú teherforgalomra alkalmas). Így csupán a Csorna felől érkező és Beled-Szombathely irányába tartó teherforgalom zúgna át a belvároson. A GYSEV szinte azonnal arról értesített bennünket: elfogadták a javaslatot. Köszönjük a vasúttársaság megértő együttműködését!


A lényeg tehát: 86-os út; Csorna; 2012. szeptember 28. és október 8. között:

- vagy lépésben manőverezve a csornai vasúti átjárónál
- vagy kerülőúton, Csorna-Kapuvár-Beled felé


Szélesebb terelőút kijelölésével megelőzhetők az ilyen helyzetek...
(a kép egy korábbi esetről készült; fotó: Kis-Guczi Péter; tűzoltóság)

 

Webhelyünkön sütiket használunk, melyek célja, hogy teljesebb körű szolgáltatást nyújtsunk látogatóink részére.