A Magyar Közút Nonprofit Zrt. az országos főúthálózat több szakaszára vonatkozóan súlykorlátozásokat vezetett be, a 20 tonnás össztömeget meghaladó tehergépkocsik esetében.
„A Nemzeti Fejlesztési Minisztériumhoz, valamint a Magyar Közút Nonprofit Zrt.-hez érkező különböző szintű (lakossági, országgyűlési képviselői, ombudsmani) bejelentésekben az új útdíj rendszer bevezetése óta a főúti szakaszokon tapasztalható teherforgalom növekedésre és az ebből származó környezetterhelésre panaszkodtak az érintettek” – áll a Magyar Közút közleményében, amelyből kiderül, hogy a panaszok kivizsgálása után „megállapítást nyert, hogy a teherforgalomnak a főutakról a gyorsforgalmi hálózatra történő leghatásosabb átterelése az egyes főúti szakaszok forgalomkorlátozásával érhető el”.
A forgalomkorlátozásra tett javaslatait a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium elfogadta, és az intézkedések végrehajtásának határidejeként 2017. január 1-jét határozta meg. E határidőre kihelyezésre kerültek a nevezett szakaszokon a KRESZ 44. ábraszámú „20 tonna össztömeget meghaladó tehergépkocsival behajtani tilos” jelzőtáblák és esetenként a „kivéve áruszállítás” kiegészítő táblák.
Az érintett településeken működő vállalkozások számára a tilalom hatálya alá eső, a tiltott szakaszokat nem áruszállítás céljából igénybevevő teherjárművek közlekedéséhez a Magyar Közút Nonprofit Zrt. megyei igazgatóságai éves behajtási engedélyt fognak kiadni. A behajtási engedély kiadásához szükséges az igénylő személy azonosságával, a telephely címével, a jármű típusának megjelölésével, valamint tömegének feltüntetésével az illetékes megyei igazgatóság címére történő igény megküldése.
Az érintett útszakaszok a következők:
Megye |
Gyorsforgalmi út száma |
Párhuzamos főút száma |
Korlátozás helye kezdő szelvény |
Korlátozás helye vég szelvény |
Település (körzet) |
Komárom-Esztergom |
M1 |
1 |
51+820; |
57+000; |
Tatabánya |
Komárom-Esztergom |
M1 |
1 |
57+942; |
64+350; |
Tatabánya |
Komárom-Esztergom |
M1 |
1 |
89+619; |
93+567; |
Tata |
Győr-Moson-Sopron |
M1 |
1 |
96+960 |
108+170 |
Ács |
Győr-Moson-Sopron |
M1 |
1 |
137+870 |
140+060 |
Abda |
Győr-Moson-Sopron |
M1 |
1 |
159+460 |
160+580 |
Kimle |
Csongrád |
M5 |
5 |
133+590 |
146+825 |
Kiskunfélegyháza |
Csongrád |
M5 |
5 |
147+195 |
155+825 |
Balástya |
Fejér |
M6 |
6 |
37+950; |
48+282; |
Ercsi/Adony |
Fejér |
M6 |
6 |
81+302; |
87+070; |
Dunaföldvár |
Tolna |
M6 |
6 |
115+680 |
120+273 |
Paks/Dunaszentgyörgy |
Hajdú-Bihar |
M3 |
35 |
18+600 |
23+270 |
Tiszaújváros/Polgár |
Hajdú-Bihar |
M3 |
35 |
37+020 |
40+150 |
Görbeháza |
Hajdú-Bihar |
M35 |
35 |
66+550 |
77+310 |
Hajdúböszörmény |
Hajdú-Bihar |
M3 |
36 |
6+915 |
22+060 |
Tiszavasvári |
Szabolcs-Szatmár-Bereg |
M3 |
41 |
28+103 |
34+092 |
Baktalórántháza |
Csongrád |
M43 |
43 |
28+200 |
34+840 |
Makó |
Baranya |
M60 |
57 |
11+510 |
17+570 |
Bóly/Szederkény |
Győr-Moson-Sopron |
M85 |
85 |
12+627 |
17+551 |
Enese/Kóny |
Vas |
M86 |
86 |
80+367 |
85+976 |
Hegyfalu |
Vas |
M86 |
86 |
92+604 |
96+635 |
Vát |
Csongrád |
M43 |
4434 |
77+226 |
84+700 |
Mezőhegyes |
Csongrád |
M5 |
5421 |
10+703- |
18+813 |
M5-Balástya |
MKFE kommunikáció