Ma Zalán napja van.

Belföldi hírek

Megjelent a 2024/IV. negyedéves közúti fuvarozási árindex!

Megjelent a 2024/IV. negyedéves közúti fuvarozási árindex!

2024 negyedik negyedévében a fuvarozók eredményeit illetően kismértékű átmeneti eredmény volt mérhető, de a szektor roppant törékeny. A legnagyobb terhet és kihívást a használatarányos útdíj növekedéséből származó többletköltség áthárítása okozta — derül ki a DigiLog Consulting 2024. évi negyedik negyedévről szóló közúti fuvarozási árindexéből (KFX), melyet az üzleti tanácsadó cég 2025. február 17-én publikált.

MKFE-kezdeményezés a vegyeshonosságú járműszerelvények szabályozására

MKFE-kezdeményezés a vegyeshonosságú járműszerelvények szabályozására

A 2024. szeptember 4-i, szerdai debreceni tagi találkozón újra terítékre került a vegyeshonosságú járművek korlátozása. Az Árufuvarozási Tanács jóváhagyásával az MKFE levélben fordult az ügyben illetékes államtitkársághoz. A dr. Kerékgyártó Jánosnak címzett levélben felhívtuk a figyelmét, hogy a vegyeshonosságú járműszerelvények az engedélygazdálkodási eredményeket (pl. CEMT engedélykvóta 30%-os csökkentése, ÉKM KKEF csoport bővítése, BiReg továbbfejlesztése) ássák alá. A hatékony piacvédelem érdekében szükséges lenne megoldást találni arra, hogy a harmadik országos fuvarfeladatok esetében a magyar vontatóból álló vegyeshonosságú szerelvények engedélykötelezettsége fennálljon. Az MKFE ezért kéri a szaktárcától, hogy vizsgálja meg ennek jogi lehetőségeit, ugyanis jelen állás szerint ezeket a fuvarfeladatokat engedélymentesen végzik.

Szombaton csak a benzin ára változik

Szombaton csak a benzin ára változik

Értesüléseink szerint 2025. február 15-én (szombaton) 00:00 órától a MOL nem változtat a gázolaj  nagykereskedelmi árán. A benzint literenként bruttó 3 forinttal kapják olcsóbban a hazai kutak — tudtuk meg piaci forrásokból.

Románia és Bulgária schengeni csatlakozása – mit tapasztal a határon?

KÉRDŐÍV - 2025. január 1-től Románia és Bulgária teljes jogú tagja a schengeni övezetnek. A csatlakozást követően újabb magyarországi határszakaszon szűnt meg az állandó ki- és beléptetési kontroll, mások mellett az áruszállításban és személyszállításban tevékenykedő gépjárművekre vonatkozóan is. A magyar-román közúti határátkelőkön zajló forgalom a tranzitszállítások lebonyolításában is szerepet játszott, de a schengeni csatlakozással a jelentősége tovább nőhet, hiszen egy új, kontrollmentes közlekedési folyosóvá vált, amelyen Szerbia és Észak-Macedónia érintése nélkül lehet elérni Görögországot, illetve Törökországot, vagy a volt szovjet tagköztársaságokat. Kérjük, töltse ki a kérdőívünket. Köszönjük a közreműködését!

Minden idők legnagyobb szállítmánya halad a hazai közutakon

2025. február 14-én (pénteken) a magyar közlekedéstörténet leghatalmasabb közúti szállítmányát indították el hazánk útjain — tudatta egyesületünkkel a Magyar Közút Nonprofit Zrt. A 471 tonnás járműszerelvény hosszú napok alatt jut el Szegedről, a tápéi kikötőből a 43-as és 430-as főút csomópontjáig, ahol a rakományt egy nagyobb szállítóeszközre teszik át: ekkor a járműóriás össztömege már 750 tonna lesz, hossza pedig 100 méter. A 6 m magas és 5,4 m széles szállítmány az azt követő további egy héten 2x20 tengelyen teszi meg útját a romániai marosnémeti hőerőműig. A gigantikus szállítmánynak egy hétre van szüksége, hogy teljesítse Szegedről a nagylaki határátkelőig tartó magyarországi útszakaszt.

Tachográf-adatok bemutatása 56 napra visszamenőleg

 Emlékeztetjük az érintetteket, hogy a mobilitási csomaggal elfogadott szabályok közül újabb lépett életbe. Változtak a tachográf-szabályok, ugyanis 2024. december 31. óta a járművezetőknek immár 56 napra visszamenőleg kell tudniuk dokumentálni vezetési-pihenési tevékenységüket. A kötelezettség valamennyi belföldi és nemzetközi relációban közlekedő, tachográffal felszerelt közúti áru- vagy személyszállításra használt jármű vezetése esetén alkalmazandó.

Tűzoltókészülékek honosítása külföldről behozott haszongépjárművekben

Tűzoltókészülékek honosítása külföldről behozott haszongépjárművekben

A hazai személy- és árufuvarozók gyakran intézik új vagy használt járműbeszerzéseiket nyugat-európai országokból. Komoly költséget és utánajárást okoz nekik, hogy a fuvareszközhöz tartozó eredeti tűzoltókészülékeket le kell cserélniük itthonira, mert úgy tudják, hogy a hatóság által nyilvántartásba vett karbantartó szervezetek vagy a velük jogviszonyban álló felülvizsgálók csak magyar poroltók használatát engedélyezik. Az eredeti, egyébként tökéletesen működő, külföldi tűzoltókészülékeket sokan leselejtezik, mert nincs bejáratott joggyakorlat ezek honosítására. Ez nemcsak környezetkárosító, hanem drága is, mely külön költségként jelentkezik a járművek üzembentartóinál. Egyesületünk tenni szeretne az ezzel összefüggő magyar szabályozás megváltoztatásáért, egyszerűbb gyakorlat kidolgozásáért.

Webhelyünkön sütiket használunk, melyek célja, hogy teljesebb körű szolgáltatást nyújtsunk látogatóink részére.