Kedden enyhén drágul a gázolaj
Értesüléseink szerint 2024. október 29-én (kedden) 00:00 órától a MOL literenként bruttó 3 forinttal emeli a gázolaj nagykereskedelmi árát. A benzin ára most nem változik — tudtuk meg piaci forrásokból.
Értesüléseink szerint 2024. október 29-én (kedden) 00:00 órától a MOL literenként bruttó 3 forinttal emeli a gázolaj nagykereskedelmi árát. A benzin ára most nem változik — tudtuk meg piaci forrásokból.
Ahogyan arról az elmúlt hónapokban többször részletes tájékoztatást adtunk, a Mobilitási csomag előírásainak betartása miatt cserélni kell a nemzetközi forgalomban tevékenykedő tehergépkocsik tachográf készülékeit. A cserét két ütemben kell végrehajtani: az analóg vagy még nem „okos” digitális (GEN1) tachográffal szerelt járművekben 2024. december 31-ig, a már „okos” eszközökkel (ST1 vagy GEN2v1) szerelt járművekben 2025. augusztus 18-ig kell megtörténnie a frissítésnek. Az MKFE és a forgalmazók felméréseiből arra lehet következtetni, hogy sokan kivártak a cserével, ezért az év utolsó hónapjaiban erős rohamra lehet számítani a beszerelőműhelyeknél. Kérjük, hogy amennyiben van a látókörükben olyan akkreditált szakműhely, amely a tachográfcserét elvégezheti, és esetleg az MKFE tagvállalkozásai számára kedvezményt is kínál, jelezze felénk, hogy azt közzé tegyük az MKFE weboldalán és hírleveleiben is.
Fontos tudnivaló a vállalkozásoknak, hogy 2025. január 16-tól az államigazgatás internetes honlapjaira történő belépésnél megszűnik az ügyfélkapus bejelentkezés, helyette DÁP (Digitális Állampolgárság Program) azonosítót kell használni. A változás számtalan technikai egyszerűsödést eredményez, ezenfelül minősített elektronikus aláírást is biztosít.
Értesüléseink szerint 2024. október 26-án (szombaton) 00:00 órától a MOL literenként bruttó 2 forinttal emeli a gázolaj nagykereskedelmi árát. A benzin ára most ellentétes irányban mozdul el: ezt bruttó 2 forinttal kapják olcsóbban a hazai üzemanyagkutak— tudtuk meg piaci forrásokból.
Az M0-ás autóút Hárosi Duna-hídját garanciális munkálatok miatt zárták le nemrégiben mintegy kéthetes időtartamra. Tagjaink jelezték, hogy az elmúlt egy hét folyamán az egy sávra terelt forgalom és a váltakozó irányú áteresztés több kilométer hosszúságú torlódásokhoz, valamint a szokásosnál indokolatlanul hosszabb várakozási időhöz vezet. Az MKFE levélben fordult a Magyar Közút NZrt. vezérigazgatójához, hogy a torlódások mielőbbi megszüntetése, a közúti áruellátás zavartalansága érdekében a hídfelújítás során folyamatosan vizsgálják a sávok újranyitásának lehetőségét.
A 2024. szeptember 4-i, szerdai debreceni tagi találkozón újra terítékre került a vegyeshonosságú járművek korlátozása. Az Árufuvarozási Tanács jóváhagyásával az MKFE levélben fordult az ügyben illetékes államtitkársághoz. A dr. Kerékgyártó Jánosnak címzett levélben felhívtuk a figyelmét, hogy a vegyeshonosságú járműszerelvények az engedélygazdálkodási eredményeket (pl. CEMT engedélykvóta 30%-os csökkentése, ÉKM KKEF csoport bővítése, BiReg továbbfejlesztése) ássák alá. A hatékony piacvédelem érdekében szükséges lenne megoldást találni arra, hogy a harmadik országos fuvarfeladatok esetében a magyar vontatóból álló vegyeshonosságú szerelvények engedélykötelezettsége fennálljon. Az MKFE ezért kéri a szaktárcától, hogy vizsgálja meg ennek jogi lehetőségeit, ugyanis jelen állás szerint ezeket a fuvarfeladatokat engedélymentesen végzik.
A Magyar Kereskedelmi és Iparkamara Gazdaság- és Vállalkozáskutató Intézete (MKIK GVI) 1998 óta évente kétszer méri fel a magyar vállalkozások üzleti helyzetét és várakozásait konjunktúrakutatás céljából, melynek eredményei előre jelzik a magyarországi GDP várható alakulását. A mostani kérdéssor az energiaárak emelkedésére helyezi a hangsúlyt. A kamara a fuvarozók válaszaira is számít.
Az MKFE idén, 2024-ben is levélben fordult a közlekedési tárcához, hogy a jövő évi bilaterális engedélyek kicserélését kezdjék meg a társországokkal. A megfelelő engedélyellátottság szükséges ahhoz, hogy a vállalkozások a 2025 év eleji fuvarfeladatokat érvényes okmányok birtokában tudják elvégezni.
Az MKFE kérésének eleget téve a közlekedési tárca éjszakai szabad időablakot nyitott az előttünk álló 1956-os nemzeti ünnep kamionstopján. Így a nehéz-tehergépjárművek korlátozása nem kedden éjjel, hanem csak 2024. október 23-án (szerdán) reggel 06:00 órakor kezdődik, és az ünnep napján 22:00 óráig tart.
Az Építési és Közlekedési Minisztérium Közúti Közlekedési és Ellenőrzési Főosztálya 2024. október 18-án kiírta a CEMT multilaterális engedélyek elnyrésére irányuló, 2025-re érvényes pályázatot.