Ma Olivér napja van.

Belföldi hírek

Tachográfcsere: keressük a beszerelőműhelyeket, segítsen Ön is!

Tachográfcsere: keressük a beszerelőműhelyeket, segítsen Ön is!

Ahogyan arról az elmúlt hónapokban többször részletes tájékoztatást adtunk, a Mobilitási csomag előírásainak betartása miatt cserélni kell a nemzetközi forgalomban tevékenykedő tehergépkocsik tachográf készülékeit. A cserét két ütemben kell végrehajtani: az analóg vagy még nem „okos” digitális (GEN1) tachográffal szerelt járművekben 2024. december 31-ig, a már „okos” eszközökkel (ST1 vagy GEN2v1) szerelt járművekben 2025. augusztus 18-ig kell megtörténnie a frissítésnek. Az MKFE és a forgalmazók felméréseiből arra lehet következtetni, hogy sokan kivártak a cserével, ezért az év utolsó hónapjaiban erős rohamra lehet számítani a beszerelőműhelyeknél. Kérjük, hogy amennyiben van a látókörükben olyan akkreditált szakműhely, amely a tachográfcserét elvégezheti, és esetleg az MKFE tagvállalkozásai számára kedvezményt is kínál, jelezze felénk, hogy azt közzé tegyük az MKFE weboldalán és hírleveleiben is.

2025. január derekától ügyfélkapu helyett DÁP!

Fontos tudnivaló a vállalkozásoknak, hogy 2025. január 16-tól az államigazgatás internetes honlapjaira történő belépésnél megszűnik az ügyfélkapus bejelentkezés, helyette DÁP (Digitális Állampolgárság Program) azonosítót kell használni. A változás számtalan technikai egyszerűsödést eredményez, ezenfelül minősített elektronikus aláírást is biztosít.

Szombattól a gázolaj kissé drágább, a benzin olcsóbb lesz

Szombattól a gázolaj kissé drágább, a benzin olcsóbb lesz

Értesüléseink szerint 2024. október 26-án (szombaton) 00:00 órától a MOL literenként bruttó 2 forinttal emeli a gázolaj nagykereskedelmi árát. A benzin ára most ellentétes irányban mozdul el: ezt bruttó 2 forinttal kapják olcsóbban a hazai üzemanyagkutak— tudtuk meg piaci forrásokból.

MKFE kérés a Hárosi Duna-híd munkálatainak ütemezésére

Az M0-ás autóút Hárosi Duna-hídját garanciális munkálatok miatt zárták le nemrégiben mintegy kéthetes időtartamra. Tagjaink jelezték, hogy az elmúlt egy hét folyamán az egy sávra terelt forgalom és a váltakozó irányú áteresztés több kilométer hosszúságú torlódásokhoz, valamint a szokásosnál indokolatlanul hosszabb várakozási időhöz vezet. Az MKFE levélben fordult a Magyar Közút NZrt. vezérigazgatójához, hogy a torlódások mielőbbi megszüntetése, a közúti áruellátás zavartalansága érdekében a hídfelújítás során folyamatosan vizsgálják a sávok újranyitásának lehetőségét.

MKFE-kezdeményezés a vegyeshonosságú járműszerelvények szabályozására

MKFE-kezdeményezés a vegyeshonosságú járműszerelvények szabályozására

A 2024. szeptember 4-i, szerdai debreceni tagi találkozón újra terítékre került a vegyeshonosságú járművek korlátozása. Az Árufuvarozási Tanács jóváhagyásával az MKFE levélben fordult az ügyben illetékes államtitkársághoz. A dr. Kerékgyártó Jánosnak címzett levélben felhívtuk a figyelmét, hogy a vegyeshonosságú járműszerelvények az engedélygazdálkodási eredményeket (pl. CEMT engedélykvóta 30%-os csökkentése, ÉKM KKEF csoport bővítése, BiReg továbbfejlesztése) ássák alá. A hatékony piacvédelem érdekében szükséges lenne megoldást találni arra, hogy a harmadik országos fuvarfeladatok esetében a magyar vontatóból álló vegyeshonosságú szerelvények engedélykötelezettsége fennálljon. Az MKFE ezért kéri a szaktárcától, hogy vizsgálja meg ennek jogi lehetőségeit, ugyanis jelen állás szerint ezeket a fuvarfeladatokat engedélymentesen végzik.

Kamarai kérdőív: fókuszban az energiaárak emelkedése

A Magyar Kereskedelmi és Iparkamara Gazdaság- és Vállalkozáskutató Intézete (MKIK GVI) 1998 óta évente kétszer méri fel a magyar vállalkozások üzleti helyzetét és várakozásait konjunktúrakutatás céljából, melynek eredményei előre jelzik a magyarországi GDP várható alakulását. A mostani kérdéssor az energiaárak emelkedésére helyezi a hangsúlyt. A kamara a fuvarozók válaszaira is számít.

A 2025-ös bilaterális engedélyek kiadása, beszerzése

A 2025-ös bilaterális engedélyek kiadása, beszerzése

Az MKFE idén, 2024-ben is levélben fordult a közlekedési tárcához, hogy a jövő évi bilaterális engedélyek kicserélését kezdjék meg a társországokkal. A megfelelő engedélyellátottság szükséges ahhoz, hogy a vállalkozások a 2025 év eleji fuvarfeladatokat érvényes okmányok birtokában tudják elvégezni.

CEMT 2025 — pályázati kiírás

CEMT 2025 — pályázati kiírás

Az Építési és Közlekedési Minisztérium Közúti Közlekedési és Ellenőrzési Főosztálya 2024. október 18-án kiírta a CEMT multilaterális engedélyek elnyrésére irányuló, 2025-re érvényes pályázatot.

Webhelyünkön sütiket használunk, melyek célja, hogy teljesebb körű szolgáltatást nyújtsunk látogatóink részére.