Az üzleti életben a vállalkozások és szervezetek együttműködésében számtalan erőforrás rejlik, mely által mindkét fél növelheti versenyképességét és sikereit. Az együttműködési megállapodás aláírása éppen ezért is ígéretes a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesülete és az ICT Európa számviteli, könyvelési adózási és jogi szolgáltatásokat nyújtó cégcsoport számára. Gál Istvánt, az MKFE Szolgáltató Kft. ügyvezetőjét és Gulyás Gábort, a ICT Európa cégcsoport vezetőjét kérdeztük arról, hogy milyen elképzeléseket fűznek a megállapodáshoz.
Miért tartották fontosnak, hogy elinduljon az együttműködés az ICT Európa cégcsoporttal?
Gál István: Az MKFE-nél a korábbi gyakorlathoz képest mindenképpen sokkal hatékonyabb kommunikációra szeretnénk fektetni a hangsúlyt. Olyan fejlődési lehetőségeket igyekszünk biztosítani a tagjainknak, melyek az ő tevékenységüknél is innovációként szolgálhatnak. Ebbe beletartozik az olyan szolgáltatás kiajánlása is, mely többek között biztosítja tagjaink profitjának maximalizálását.
Gál István
Természetesen fontos, hogy a partnerünk megfelelő tapasztalattal rendelkezzen, a szakmai kiválóságot biztosítanunk kell a tagjaink részére. Elsősorban olyan tevékenységekre vonatkozóan, melyekre egyéb teendőik mellett nem tudnak kellő időt fordítani. Az ICT Európával nem a fuvarozásban kívánunk segítséget nyújtani, hanem inkább a pénzügy, adózás, gazdaság terén mutatunk be új megoldásokat. Ezek mind plusz forrásokat, lehetőségeket biztosítanak a mindennapi munkavégzésükben, a hosszútávú sikeres cégvezetés érdekében. Ezt tudja az ICT Európa, amiben egy remek lehetőséget látott meg az MKFE, és ezt ajánljuk mi a tagjainknak.
A jó partnerség titka a közös értékrenden alapul. Mi a közös a két szervezetben?
G. I.: Az MKFE részéről megvannak azok az értékek, melyeket az ICT Európánál is tapasztaltunk. A hasonló elképzelések egyre inkább abba az irányba vitték a megbeszélést, hogy van keresnivalónk egymás mellett. A hasonló szemléletek között szeretném megemlíteni a transzparenciát, a többrétű kommunikációs csatornákat, a fejlődés iránti igényt és – ismételten – a magas szakmai színvonalat. Arról nem is beszélve, hogy a hazai együttműködéseinket gyarapíthatjuk. Izgalmas a külföldi partnereinkkel együtt dolgozni, tanulni tőlük, de még izgalmasabb, hogy ezúttal egy magyar tulajdonú cég és egy több ezer tagot számláló Egyesület egyesíti az erőit. Nagyon pozitívan állunk e kihívás előtt.
Könyvelés, bérszámfejtés, adózás, partnerirodáikon keresztül jog és könyvvizsgálati szolgáltatás is elérhető. Mennyire volt szempont az ICT Európa szolgáltatásainak komplexitása?
G. I.: A komplexitás nyilvánvalóan egy szempont volt. Inkább azt mondanám, hogy a komplexitás egy igény is tagjaink részéről. Tagjaink között tudhatjuk az egy autós tulajdonostól a több száz autóval rendelkező vállalkozásokat megannyi gazdasági formában. Így a komplexitás szükségessége nem is kérdés, hiszen mindenkinek más az igénye. Jeleztük az ICT Európának, ahány tagunk, annyi igény, ők pedig minden típusú kérdésünkre tudtak lehetőséget, megoldást kínálni.
Milyen, akár kézzel fogható előnyei lehetnek az MKFE tagjainak az együttműködésből?
G. I.: Azt gondolom, hogy a közös együttműködésből számos előnyhöz juttatjuk a tagokat. Nézzük például az adótanácsadói átvilágítás szolgáltatást! Költségcsökkentést biztosít a gazdasági társaságnak, melyből mindenkinek kézzelfogható előnye származik. A tagok részére kínálja még az ICT az ingyenes részvételt a különböző szakmai rendezvényeken, emellett pedig csupán amiatt, hogy MKFE- tagsággal rendelkezik a cég, bizonyos időszakonként kedvezményeket kapnak partnerünktől. Legutóbb ilyen volt egy 1 órás, díjmentes szakmai konzultáció egy-egy tag által választott témában.
Számviteli, adózási és jogi területeken a fuvarozásban milyen specialitások vannak? Fordul az MKFE-hez a tagság ilyen kérdésekkel? Vannak visszatérő témák?
G. I.: Igen, vannak visszatérő témák. Egyrészt a honlapunkon keresztül mi is aktuálisan tájékoztatjuk tagjainkat, ha a fuvarozásban akár jogi területet érintő változás lép fel, viszont vannak olyan változások, amelyeknek a lehetséges kimenetelét mi sem ismerjük 100%-ig. A fuvarozás egy speciális terület, kérdések különböző területekre vonatkozóan a jövőben is lesznek, legyen az bérszámfejtéssel, adókedvezményekkel vagy épp a nyakunkon lévő mobilitási csomag hozadékaival, mint például a minimálbér.
Mit vár a közös együttműködéstől az MKFE-vel?
Gulyás Gábor: Az ICT Európa cégcsoport egyik stratégiai célja, hogy szorosabb kapcsolatot építsen ki azon iparágak érdekvédelmi szervezetivel, egyesületekkel, melyek meghatározó szerepet töltenek be a magyarországi KKV-szektorban működő társaságok életében. Célunk, hogy megismerjük egymás munkáját, megtaláljuk azokat a közös pontokat, ahol együtt tudunk dolgozni.
Minden iparágnak megvannak a sajátosságai, vagy inkább hívjuk őket lehetőségeknek, kihívásoknak, melyekkel nap mint nap találkoznak a társaságok. Cégcsoportunk széles szaktudással és speciális ismerettel rendelkezik a könyvelési, az adózási vagy akár a jogi területeken, amivel támogatni tudja ezen vállalkozások napi működését. A szállítmányozó, fuvarozó társaságok esetében különösen igaz ez. Sokszor külső forrásból finanszírozott eszközparkkal működnek, például nyílt végű pénzügyi lízinggel vannak finanszírozva a teherautók, ami több adóoptimalizálási lehetőséget is biztosít a társaságoknak, azonban sokszor ezzel nem élnek.
Az MKFE-vel kapcsolatos együttműködésünk eredményeként azt várom, hogy kölcsönösen megismerjük az iparágban szereplőket, és a felmerülő problémáikra, felvetéseikre, speciális kérdéseikre gyors és hatékony tanácsadással tudjunk válaszolni.
Pontosan milyen területeken fordulhatnak Önökhöz az MKFE tagok?
G. G.: Évről évre tudatosan építjük szolgáltatásainkat, folyamatosan bővítjük szakértőink számát. Mára már nagyon széles szolgáltatási palettával rendelkezünk, és bizton állíthatom, hogy bármilyen adózási, számviteli vagy pénzügyi kérdéssel fordulhatnak hozzánk az MKFE tagjai. Bizonyára ezért is sikerült a megismerkedésünk után gyorsan megállapodnunk Gál István szolgáltatási ügyvezető úrral.
A kérdésére a tényszerű válasz, hogy ügyviteli szolgáltatások területén az alábbiakban tudjuk támogatni a társaságokat: teljeskörű könyvelés, bérszámfejtés, adótanácsadás (kiemelten adókockázatok feltárása és legális adóoptimalizálás), könyvvizsgálat valamint cégjogi szolgáltatások. Tanácsadói szolgáltatások területén pedig szinte mindenben, ami ezekhez a területekhez kapcsolódik: cégstruktúra tanácsadás, generációváltás, due diligence, akvizíció előkészítése támogatása vevői/eladói oldalon, átalakulások teljeskörű támogatása, könyvelési és adózási kockázatok feltárása, üzleti tervezés, pénzügyi és szervezeti folyamatfelmérés, munkajog, kontrolling, tréningek (számvitel, adózás), bérszámfejtési tanácsadás, áfa-visszaigénylés, behajthatatlan követelések, és még sokáig sorolhatnám.
Miért fontos Ön szerint, hogy a fuvarozó vállalkozások minőségi számviteli, adózási és jogi szolgáltatóval dolgozzanak együtt?
G. G.: Az elmúlt évek során az ágazat több szereplőjével is dolgoztunk és dolgozunk jelenleg is. Azt tapasztaljuk, mint egyébként a többi ágazatban is, hogy egy bizonyos cégméret felett már egyszerűen folyamatosan pénzt veszít, és ezzel versenyhátrányba kerül az a vállalkozás, amely nem épít ki egy biztos tudással rendelkező, azonnal elérhető tanácsadói bázist maga köré. Ilyen tanácsadói segítség lehet az ICT Európa a maga 130 fős létszámával.
Olyan szintű és szerteágazó szaktudással, valamint minden részletre kiterjedő tanácsokkal tudjuk támogatni meglévő és leendő ügyfeleinket, amelynek eredménye sokszor a vállalkozásnál maradt adóforintokban mérhető. Világos és egyenes kommunikációnk biztosítja ezen cégeknek azt a komfortérzetet, amely következtében ténylegesen a napi üzleti tevékenységükre tudnak fókuszálni, és biztosak lehetnek abban, hogy a háttérben stabil kezekben van a vállalkozásuk.
Nemzetközi számviteli és adózási kérdésekben is tudnak segíteni az MKFE tagoknak?
G. G.: Természetesen tudunk. Bár teljes egészében magyar tulajdonú cégcsoport vagyunk, üzlettársaink a napi operatív ügymenetben folyamatosan részt vesznek, azonban 2020 óta tagjai vagyunk a Russel Bedford International nemzetközi tanácsadói hálózatának. Nemzetközi szinten ez azt jelenti, hogy több mint 100 országban és 350 irodának a tudásával tudjuk támogatni azon partnereinket, akiknek nemzetközi számviteli vagy adózási, akár jogi kérdése merülne fel egy adott országban.
Továbbá az ICT Európa cégcsoport 2022 januárjában megnyitotta önálló irodáját az Amerikai Egyesült Államokban is, amely a magyarországi operációval közösen segíti azon cégvezetőket, tulajdonosokat, akik az amerikai piacra lépésben gondolkoznak, vagy már jelen vannak Amerikában. Mára már az USA-ban is elérhetők azok a szolgáltatásaink, amelyek itthon is.
Évközben meg fogják szólítani az MKFE tagságát?
G. G.: Együttműködésünket pontosan azért indítottuk el, hogy célirányosan tudjunk kommunikálni az MKFE tagjaival. Az idei évben – már az interjú előtt - volt két nagyon sikeres online rendezvényünk is, melyeken több mint 40 MKFE tag vett részt. A témák munkajog és bérszámfejtés, valamint hatékony könyvelési folyamatok és feszültségmentes évzárás voltak. A visszajelzésekből azt látjuk, hogy sikerült átadnunk olyan információkat, amelyek a vállalkozások hasznára vállnak a jövőben.
Az év második felében is várhatók izgalmas webináriumok. Ősszel lesz például a cégstruktúrával kapcsolatos rendezvényünk, ahol vagyonbiztonság, generációváltás, adóelőnyök kapcsán fogjuk bemutatni, miért és hogyan érdemes és fontos tervezni a cégvezetőknek, tulajdonosoknak.
Korábbi cikkeink az MKFE-ICT Európa együttműködés szolgáltatásairól:
Érdeklik az ICT Európa kedvezményes pénzügyi szolgáltatásai?
Írjon nekünk a Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát. email címre, és segítünk Önnek!
MKFE Kommunikáció