2024. december 14-én hivatalosan is átadták a forgalomnak az M85-ös gyorsforgalmi út utolsó szakaszát, illetve a Bécsi-dombi alagutat, ami jelentősen átalakítja az osztrák-magyar határon közlekedő teherforgalmat. Az M85-ös út egyik elsődleges célja, hogy Sopron városát tehermentesítse az áthaladó tehergépjárműforgalomtól és elkerülő útként szolgáljon a Magyarországról Ausztria felé közlekedőknek.
2024 májusában már átadták a gyorsforgalmi út fertőrákosi csomópontig terjedő 3,6 kilométeres szakaszát, most decemberben pedig a Fertőrákostól az országhatárig terjedő 4,2 kilométeres befejező szakaszt. Ehhez tartozik további két felüljáró, valamint a 780 méteres alagútpár, amelyekben többek között kamerák, segélykérő és tűzjelző nyomógombok, a forgalomirányítás LED táblái, forgalomszámláló eszközök, útburkolati aktív prizmák, fénysűrűségmérő szenzorok, segítik elő a balesetmentes közlekedést.
Az M85-ös átadásával egy 2020 októbere óta tartó építkezési projekt zárult le, amely végeredményeként immár tíz olyan gyorsforgalmi útszakasz van az országban, amely eléri az országhatárt. Az elterelt forgalom nemcsak a városnak biztosít új lehetőségeket, hanem a fuvarozói alágazatban dolgozók számára is gyorsabb, egyszerűbb és biztonságosabb közlekedést jelent, illetve a határ menti teherforgalom élénküléséhez is vezethet.
Fontos azonban emlékeztető gyanánt tagjaink figyelmébe ajánlani, hogy továbbra is érvényesek azok a súlykorlátozások a határ osztrák oldalán, Sopronkeresztúr (Deutschkreutz) és Kelénpatak (Klingenbach) településeken, amelyekről még korábban adtunk hírt.
Forrás: Magyar Építők