Kellemetlennek, sőt, talán övön aluli ütésnek is nevezhető a tehergépjármű-vezetők szemszögéből az a két össztömeg-korlátozás, melyeket Borsod-Abaúj-Zemplén megyében, a 37-es és 38-as főutak egyes szakaszain foganatosítanak az útkezelők január utolsó napjaiban.
• a 38-as főúton, Tokaj és Bodrogkeresztúr között 3,5 tonnás össztömeg-korlátozást;
• a 37-es főúton, Tarcal és Tokaj között 12 tonnás össztömeg-korlátozást vezetnek be
Az intézkedés a helyi fuvarozók körében nagy felháborodást váltott ki, ugyanis a korlátozó jelzés utasításának engedelmeskedve egyes viszonylatokban a gépkocsivezetőnek majdnem 100 km-es kerülőt kellene tennie.
Értesüléseink szerint a táblákat 2014. január 27-én szerelték fel, azonban január 30-án reggel még fekete fóliával voltak letakarva, vélhetően a HU-GO rendszerben szükséges informatikai átírások végrehajtásáig. Alternatív útvonal tervezéséhez a legcélravezetőbb, ha a fuvarszervezők a jelzőtáblák „leleplezése” után a HU-GO e-útdíj-portáljának útdíjkalkulátorát használják a bírságok elkerülése érdekében.
A témához tartozik az a január 23-án napvilágot látott hír is, mely szerint — a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. megbízásából — a tokaji borvidék forgalmi tehermentesítésére új főút építését tervezik Encs és Tiszanagyfalu között. Az új, 2x1 sávos út várhatóan a 39-es számot kapja majd, és egy új Tisza-hidat foglal magában. Sovány vigasz ez a tehergépjárművel közlekedőknek, hiszen úgy tudjuk: a kivitelezés tervezett időpontja 2022.