Ma Katalin napja van.

Újabb 20 tonnás súlykorlátozások az országos főúthálózaton

A Magyar Közút Nonprofit Zrt. az országos főúthálózat több szakaszára vonatkozóan súlykorlátozásokat vezetett be, a 20 tonnás össztömeget meghaladó tehergépkocsik esetében.


„A Nemzeti Fejlesztési Minisztériumhoz, valamint a Magyar Közút Nonprofit Zrt.-hez érkező különböző szintű (lakossági, országgyűlési képviselői, ombudsmani) bejelentésekben az új útdíj rendszer bevezetése óta a főúti szakaszokon tapasztalható teherforgalom növekedésre és az ebből származó környezetterhelésre panaszkodtak az érintettek” – áll a Magyar Közút közleményében, amelyből kiderül, hogy a panaszok kivizsgálása után „megállapítást nyert, hogy a teherforgalomnak a főutakról a gyorsforgalmi hálózatra történő leghatásosabb átterelése az egyes főúti szakaszok forgalomkorlátozásával érhető el”.

A forgalomkorlátozásra tett javaslatait a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium elfogadta, és az intézkedések végrehajtásának határidejeként 2017. január 1-jét határozta meg. E határidőre kihelyezésre kerültek a nevezett szakaszokon a KRESZ 44. ábraszámú „20 tonna össztömeget meghaladó tehergépkocsival behajtani tilos” jelzőtáblák és esetenként a „kivéve áruszállítás” kiegészítő táblák.

Az érintett településeken működő vállalkozások számára a tilalom hatálya alá eső, a tiltott szakaszokat nem áruszállítás céljából igénybevevő teherjárművek közlekedéséhez a Magyar Közút Nonprofit Zrt. megyei igazgatóságai éves behajtási engedélyt fognak kiadni. A behajtási engedély kiadásához szükséges az igénylő személy azonosságával, a telephely címével, a jármű típusának megjelölésével, valamint tömegének feltüntetésével az illetékes megyei igazgatóság címére történő igény megküldése.

 

Az érintett útszakaszok a következők:

Megye

Gyorsforgalmi út száma

Párhuzamos főút száma

Korlátozás helye kezdő szelvény

Korlátozás helye vég szelvény

Település (körzet)

Komárom-Esztergom

M1

1

51+820;

57+000;

Tatabánya

Komárom-Esztergom

M1

1

57+942;

64+350;

Tatabánya

Komárom-Esztergom

M1

1

89+619;

93+567;

Tata

Győr-Moson-Sopron

M1

1

96+960

108+170

Ács

Győr-Moson-Sopron

M1

1

137+870

140+060

Abda

Győr-Moson-Sopron

M1

1

159+460

160+580

Kimle

Csongrád

M5

5

133+590

146+825

Kiskunfélegyháza

Csongrád

M5

5

147+195

155+825

Balástya

Fejér

M6

6

37+950;

48+282;

Ercsi/Adony

Fejér

M6

6

81+302;

87+070;

Dunaföldvár

Tolna

M6

6

115+680

120+273

Paks/Dunaszentgyörgy

Hajdú-Bihar

M3

35

18+600 

23+270 

Tiszaújváros/Polgár

Hajdú-Bihar

M3

35

37+020

40+150

Görbeháza

Hajdú-Bihar

M35

35

66+550

77+310

Hajdúböszörmény
/Debrecen

Hajdú-Bihar

M3

36

6+915

22+060

Tiszavasvári

Szabolcs-Szatmár-Bereg

M3

41

28+103

34+092

Baktalórántháza

Csongrád

M43

43

28+200

34+840

Makó

Baranya

M60

57

11+510

17+570

Bóly/Szederkény

Győr-Moson-Sopron

M85

85

12+627

17+551

Enese/Kóny

Vas

M86

86

80+367 

85+976 

Hegyfalu

Vas

M86

86

92+604 

96+635

Vát

Csongrád

M43

4434

77+226

84+700

Mezőhegyes

Csongrád

M5

5421

10+703-

18+813

M5-Balástya

 

 

MKFE kommunikáció

Webhelyünkön sütiket használunk, melyek célja, hogy teljesebb körű szolgáltatást nyújtsunk látogatóink részére.