Ahogy arról korábban beszámoltunk, 2017. február 27-től az ott folyó munkák miatt lezárták a Carl Lutz rakpartot a Margit híd és a Dráva utca között. A zárás ideje alatt a turistabuszok sem hajthatnak le az alsó rakpartra, és jelenleg a 3,5 méternél magasabb járművek számára tilos a behajtás az Újpesti rakpartra (felső rakpart) is. Az MKFE újabb egyeztetéseket kezdeményezett annak érdekében, hogy a megoldódjon a turistabuszok közlekedése, és az utasok le- és felszállítása ezen a szakaszon.
Az MKFE képviseletében Pencz Zoltán személyszállítási társelnök, és Molnár Zoltán a személyszállítási tanács titkára vett részt azon a bejáráson, amelynek célja az volt, hogy felmérjék a felső rakparton jelenleg kialakított forgalmi rend hatékonyságát.
Az MKFE a bejárás eredményeként az alábbi észrevételeket fogalmazta meg a kivitelező Penta Kft., valamint a projektet felügyelő Enviroduna KFT. felé.
- Az Újpesti rakparton kialakított ideiglenes le- és felszállítóhely rossz helyen van, mert ott elektromos autók számára kialakított töltőállomások vannak, amelyet rendszeresen igénybe is vesznek a jármű tulajdonosok.
- További probléma, hogy a jelenleg rendelkezésre álló területen legfeljebb két autóbusz állhat meg, miközben az esti hajóindulásoknál egyszerre akár 6-10 busznak is meg kellene állnia ezen a szakaszon.
- Az Újpesti rakparton szükséges lenne a fák alsó ágainak visszametszése, mert ezek kárt tehetnek az autóbuszokban, amire ezúton is felhívjuk az ott közlekedő buszok vezetőinek figyelmét!
Az MKFE az alábbi javaslatokat tette az ügyben a kivitelezők felé, illetve február 7-én Pencz Zoltán Dr. Almássy Kornéllal, a BKK Közút vezérigazgatójával is egyeztet a rakpart ügyében:
- Az Újpesti rakparton, a Margit híd előtti (északi oldali) szakaszon, több busz számára is kialakítható ideiglenes le- és felszállítóhely (a buszmegállókhoz hasonló sárga halszálkás útburkolati jel felfestésével).
- A Margit híd déli oldalánál, a Széchenyi rakpart végén, a Jászai Mari téren található személyautó parkoló egy sorának ideiglenes – pl. csak az esti órákra érvényes – lezárásával, további le- és felszállóhelyek kialakítása valósulhat meg.
- Az MKFE szerint ideiglenesen – vagy akár véglegesen – feloldható a Margit híd felső rakparti áthajtójában jelenleg érvényben lévő 3,5 méteres magasságkorlátozás, mert mérésünk szerint a híd alatt több mint 4 méter a belmagasság. Ez lehetővé tenné, hogy a hajós városnézéseket kiszolgáló, 3,5 méternél magasabb autóbuszok is behajtsanak az Újpesti rakpartra, és ott tovább közlekedjenek a Margit híd alatt déli irányba, illetve fordítva is.
- Fenti forgalomszervezés nem okozna fennakadást a rakpart forgalmában, egyrészt mert elsősorban a kora esti, esti órákban indulnak a hajós városnézések, másrészt a forgalom több sávon zajlik, így az autóbuszok rövid megállása sem okozhat torlódást.
Az MKFE ennek fényében továbbra is azt szorgalmazza, hogy a rakparton folyó felújítási munkák idején olyan forgalomkorlátozásokat vezessenek be, amelyek tekintettel vannak a turisztikai szolgáltatásokat végző személyszállító vállalkozások igényeire is.
MKFE kommunikáció