A magyarországi munkaerőhiány felszámolása a közúti személy- és árufuvarozó vállalkozások versenyképessége, illetve további működésének biztosítása szempontjából elengedhetetlen, aminek egyik eszköze – a Magyar Kormány által elindított gépjárművezető képzés mellett – a harmadik országos munkavállalók (nem EU-s országok gépjárművezetői) alkalmazása.
Tagjaink visszajelzései azonban azt mutatják, hogy a harmadik országos munkavállalók hiába kapják meg a magyar munkavállalási engedélyt, gyakran nem tudják alkalmazni a gépjárművezetőket, mivel számos európai országban érvényben lévő minimálbér-szabályozásban a tehergépjármű és autóbusz vezetője kiküldött munkavállalónak számít, és megkövetelik tőlük az A1 jelű igazolás meglétét.
Az MKFE többedszeri megkeresésére az NGM osztályvezetőjétől azt a választ kapta, hogy az Egyesület által benyújtott javaslat kapcsán még folynak a szakértői egyeztetések az Emberi Erőforrások Minisztériuma és a Nemzeti Egészségbiztosítási Alapkezelő munkatársaival, az eredményről pedig haladéktalanul tájékoztatni fogják az MKFE-t.
Az MKFE szintén kérelemmel fordult a minisztériumokhoz a szomszédos harmadik országbeli állampolgárokra vonatkozó szabályok nem szomszédos harmadik országbeli állampolgáraira – elsősorban Törökországra – való kiterjesztése ügyében. Erre ez idáig nem érkezett válasz.
MKFE-kommunikáció