A Shell Hungary Zrt. ügyfélszolgálatán a feltételezett ezer károsultból mintegy 350 jelentkezett eddig azok közül, akiknek Budapest XIV. kerületében, a Füredi úti Shell töltőállomáson — a földalatti tartályokba való lefejtés közben történt tévedésből adódóan — benzin helyett gázolajat, gázolaj helyett benzint adtak el 2019. szeptember 20-22. között. A társaság elismerte a hibát, és online platformon várja az érintett jármű-üzembentartók jelentkezését.
Közleményében az olajtársaság jelezte, hogy megtéríti a jogos kárigényeket. Az üzemanyagok felcserélése azon vásárlóknál fordult elő, akik 2019. szeptember 20-án (pénteken) 07:00 órától szeptember 21-én (szombaton) 20:30-ig FuelSave 95 benzint, illetve szeptember 20-án (szombaton) 07:00 órától szeptember 22-én (vasárnap) 17:40-ig FuelSave Diesel üzemanyagot tankoltak járművükbe.
Az ügy szeptember 24-én került a széles nyilvánosság elé, miután károsultak tömegei jelezték a tévedést. Mint ismeretes, a gépkönyvben a gyártó által megjelöltektől eltérő üzemanyag-tankolás károkat okozhat a járműben. A Shell mintegy ezerre teszik azon vásárlók számát, akik a fenti időszakban üzemanyagot vételeztek a Füredi úti töltőállomáson. A földalatti tartályok betárazása közben előfordult tévedés okát a társaság vizsgálja.
Az érintett járműveket tanácsos szervizbe vinni, ahol lefejtik az üzemanyagtartály tartalmát, és megvizsgálják, történt-e károsodás a motortérben vagy az üzemanyagellátó-rendszerben.
A kárbejelentéseket a Shell az online felületen, mail-ben, a 06 (1) 480 1114-es telefonszámon, a 06 (1) 999 8673-as faxszámon vagy postai úton (Shell Hungary Zrt. - 1113 Budapest, Bocskai út 134-146.; illetve 1519 Budapest, pf. 590) címen várja.