Svédországban 2025. január 1-jétől általános jelleggel alkalmazzák a kerékbilincset annak érdekében, hogy hatékonyabban szedjék be a szabálysértőktől a bírságot, illetve, hogy megelőzzék a jövőbeli közlekedési kihágásokat. Korábban legfeljebb 36 órán át lehetett kerékbilincset alkalmazni a szabálysértő járművön, a jogszabály módosítása azonban lehetővé teszi, hogy a hatóság mindaddig visszatartsa a járművet, ameddig annak üzembentartója nem rendezi a tartozását.
Továbbra sem használhatnak kerékbilincset minden helyzetben, így szabálysértés (vezetési idő, kiküldetés, kabotázs-szabályok megsértése) esetén első körben bírsággal fogják szankcionálni a fuvarozót. Ha azonban a közlekedő nem tesz eleget fizetési kötelezettségének a helyszínen, nyomásgyakorlás céljából kerékbilincset helyezhetnek fel a járműre, amelyet csak akkor távolítanak el, ha a bírságot megfizették. Emellett akkor is kerékbilincset tehetnek a járműre, ha azt a forgalomra nézve veszélyesnek ítélik műszaki okokból vagy bármilyen meghibásodás miatt.
Forrás: Transportföretagen
MKFE Kommunikáció