A német kormány 2018 közepétől kiterjeszti a tehergépkocsik útdíjfizetési kötelezettségét valamennyi elsőrendű főútvonalra.
A német kormány május 11-i döntése szerint a 12 800 kilométeres autópálya-hálózat után az elsőrendű főutak csaknem 40 000 kilométeres hálózatát is teljes egészében díjfizetési kötelezettség alá kerül 2018 közepétől – derül ki az MTI közleményéből. A kiterjesztéstől évi 2 milliárd euró plusz bevételt várnak, ezt az úthálózat fenntartására és fejlesztésére fordítják a törvényhozás elé terjesztett jogszabálytervezet szerint, amelynek elfogadása biztosra vehető.
Átalakítják a díjfizetési rendszert is, az alacsony károsanyag-kibocsátású tehergépjárművek kedvezményt kapnak, a magas károsanyag-kibocsátású teherautók, kamionok után pedig többet kell majd fizetni.
A tervek szerint 2017 végén az is megvizsgálják, hogy érdemes-e a kisteherautókra – a 3,5 tonna megengedett legnagyobb össztömegű tehergépjárművekre – és a buszokra is kivetni az úthasználati díjat.
Az MTI megkeresésére Egyesületünk elmondta, hogy a fizető szakaszok kiterjesztése biztosan többletköltséget jelent majd a német területekre fuvarozó vállalkozásoknak, ugyanakkor reményünket fejeztük ki, hogy a magasabb környezetvédelmi besorolású járműveket érintő kedvezmény mértéke részben fedezi majd a plusz terheket.
Az új német útdíjrendszerről annak megjelenésekor tájékoztatni fogjuk tagjainkat.
MKFE kommunikáció