Miután – vélhetően az európai szakszervezeti-politikai nyomás fokozódása miatt – brüsszeli informális értesülések szerint veszélybe kerülhet (tovább halasztódhat) az új közös, uniós szabályozásokra javaslatot tevő közúti csomag május 31-ére tervezett megjelentetése, néhány IRU-egyesület - köztük az MKFE – ismét szükségesnek látta, hogy közös levélben forduljon az Európai Bizottsághoz.
Az MKFE azért is csatlakozott a litván, ír, portugál, román, lengyel és cseh támogató érdekképviseletekhez, hogy további egyesületekkel kiegészülve ráerősítsen az áprilisi V4-deklarációban is kiemelt fő követelésére:
a német, francia, osztrák tagállami minimálbér-előírások felfüggesztésére van szükség, amíg a folyamatban lévő kötelezettségszegési eljárási ügyekben EU bírósági döntés nem születik (erre ma kisebb esély mutatkozik), vagy amíg Európa-szerte egységes, uniós szabályozást nem fogadnak el az az EU-országok vezetői és az Európai Parlament. Ez utóbbi előkészületei a csomag megjelenését követő hónapokban kezdődhetnek el.
2017. május 16-án – az európai biztosok kollégiumának május 17-i ülését megelőzően – Jean-Claude Juncker bizottsági elnökhöz, valamint Violeta Bulc közlekedésért és Marianne Thyssen szociális és foglalkoztatási ügyekért felelős biztosokhoz eljuttatott megkeresés másik fő célja jelzést küldeni az európai intézmények felé, hogy készek vagyunk az értelmes vitákra, azokat azonban csak konkrét javaslatokra lehet alapozni, találgatásokra és kiszivárgott információkra nem. Ezért fontos, hogy a Bizottság álljon elő a jogalkotási javaslatával, és – a V4-ek által is ugyancsak szorgalmazott – egységes EU-s megoldásokról a viták mielőbb megalapozottan megkezdődhessenek.
A – nem csak kelet-európai – közúti fuvarozói érdekképviseletek a posting-kérdésen túl a vezetési- és pihenőidők hatékonyabbá tételére, a kabotázs-szabályozás egyszerűsítésére buzdítanak. A parkolóhiány kérdésére kitérve kérik, hogy ne korlátozzák a heti pihenők kabinban való eltöltését, a postafiókcégek jelenségével kapcsolatban pedig hangsúlyozzák, hogy a jellemzően a régebbi tagállamok ez irányú illegális gyakorlatai a jogkövető tagvállalkozásainkkal szemben jelentenek tisztességtelen versenyelőnyt.
A Jean-Claude Junckernek címzett levelet INNEN>> töltheti le.
MKFE kommunikáció