A járvány sújtotta Európában számos országban könnyítettek a busz- és tehergépjárművezetők vezetési és pihenőidejeinek ütemezésén, hogy a szállító-fuvarozó vállalkozások ezáltal is rugalmasabban tudják ütemezni fuvarfeladataikat.
A járvány sújtotta Európában számos országban könnyítettek a busz- és tehergépjárművezetők vezetési és pihenőidejeinek ütemezésén, hogy a szállító-fuvarozó vállalkozások ezáltal is rugalmasabban tudják ütemezni fuvarfeladataikat.
A TIR-EPD rendszerben új dizájn teszi kényelmesebbé a TIR-igazolványbirtokosok mindennapjait 2020. április 22-től.
A koronavírus-járvány terjedésének és intenzitásának változása miatt április 15-16-án sok ország esetében történt olyan változás, mely a közúti árufuvarozást is érinti. A legtöbb állam meghosszabbította az eddig is érvényben lévő intézkedéseket, míg mások módosítottak a kamionstop rendjén vagy a vezetési és pihenőidők könnyített ütemezésén.
2020. április 15-i értesülésünk szerint Csehországban elrendelték minden cseh ki-, és belépő állampolgár regisztrációját a határellenőrzési pontokon. Mivel a rendőrségnek regisztrálnia kell a cseh állampolgárokat, és be kell olvasniuk az úti okmányokat, a várakozási idők hosszabbak lettek, és torlódások alakultak ki.
2020. április 14-i értesüléseink szerint Franciaországban a járványügyi helyzet miatt a belföldi fuvarfeladat végzéséhez változatlanul kétfajta nyilatkozatot kell a jármű fedélzetén tartani ahhoz, hogy a gépjárművezető szabadon tudjon mozogni az ország területén. Nemzetközi fuvarfeladatot végzőknek azonban elegendő az Európai Bizottság által javasolt 3. melléklet.
Szlovéniában a koperi tengeri kikötő továbbra is zavartalanul üzemel a kialakult járványhelyzet ellenére, az ügyintézés online, „papírmentesen” bonyolódik — tájékoztatta egyesületünket Magyarország Ljubjanai Nagykövetsége április 8-án.
Németországban az egyes tartományok külön-külön szabályozzák azt a kérdést, hogy a kialakult járványügyi helyzetben mely területen milyen dátum-tartományban oldják fel a hétvégi és ünnepnapi közlekedési korlátozást (kamionstopot).
A Tanács az alábbi sajtóközleményt adta ki a döntésről, értékelésük nem egyezik az MKFE véleményével
A Tanács 2020. április 7-én elfogadta az uniós közúti szállítási ágazat reformját célzó új szabályokat. A mobilitási csomag néven ismert reformmal a jogalkotó javítja a járművezetők munkakörülményeit, különleges szabályokat állapít meg a nemzetközi szállítást végző járművezetők kiküldetésére, és aktualizálja az árufuvarozási piachoz való hozzáférésre vonatkozó rendelkezéseket. Az új szabályoknak köszönhetően egyúttal hatékonyabbá válik a végrehajtás is. A Tanács elnöksége és az Európai Parlament 2019. december 11-én jutottak ideiglenes megállapodásra a jogszabályról. Az Állandó Képviselők Bizottsága 2019. december 20-án jóváhagyta a jogszabály szövegét, a Tanács pedig ezt követően 2020. február 20-án megerősítette a politikai megállapodást.
2020. április 1-jén (szerdán) az európai országok vonatkozásában több fontos hírről is értesültünk. Számos országban (bizonyos feltételekkel) feloldják a kamionstopot, hogy a tehergépjárművek vezetői a járványhelyzet ideje alatt egyszerűbben tudják teljesíteni feladataikat.