2019. január 1-jétől Bulgáriába is bevezetik az e-matricát. Az e-matrica bevezetése után már nem lesz szükség a papír matricát a jármű szélvédőjére ragasztani, ellenőrzés esetén elég bemutatni a vásárlást igazoló dokumentumot.
2019. január 1-jétől Bulgáriába is bevezetik az e-matricát. Az e-matrica bevezetése után már nem lesz szükség a papír matricát a jármű szélvédőjére ragasztani, ellenőrzés esetén elég bemutatni a vásárlást igazoló dokumentumot.
A portugál társegyesület tájékoztatása szerint a „sárga mellényesek” mozgalmát Portugáliában is elindították. Az első, várhatóan az egész országot érintő megmozdulásokat december 21-re tervezik, reggel 7 órától, de az érintett útszakaszokról még nincs hivatalos információ.
Tájékoztatjuk Tisztelt Tagjainkat, hogy Romániában két új ünnepnapot fogadott el a törvényhozás, így már a 2018-as évben is szabadnapnak minősül december 24., és december 31., ami egyben részleges közlekedési korlátozás érvénybe lépését is jelenti a tehergépjárművek részére az alábbiak szerint.
A DFDS Seaways BV tájékoztatása szerint súlyos baleset történt az imminghami terminál területén (elképzelhető, hogy vegyi anyagok kerültek a szabadba, ezt jelenleg vizsgálják), ezért az imminghami terminál és az iroda ideiglenesen zárva tart.
Tájékoztatjuk Tisztelt Tagjainkat és Ügyfeleinket, hogy 2019. január 01-től a 3b-6 kategóriákat illetően emelkedik a francia minimálbér összege, a 7-10 kategóriák vonatkozásában azonban nem lesz változás.
Tájékoztatjuk Tisztelt Tagjainkat, hogy a jelenlegi 8,84 euró/órában megállapított német minimálbér jövőre emelkedik. A német szövetségi kormány által elfogadottan 2019. január 1-től a minimálbér összege (bruttó) 9,19 euró/óra.
Tisztelt Fuvarozók! Az IRU közvetítésével török társegyesületünktől (TOBB) a mai napon érkezett információ szerint, a Kapikule/Kapitan Andreevo határátkelő megnövekedett forgalma miatt a bulgáriai rendeltetésű szállítmányok esetében 2018. december 18-tól kizárólag Hamzabeyli határátkelő lesz használható.
Tisztelt Tagjaink! 2020 nyarától teljesen új időszámítás – és várhatóan végrehajtási-ellenőrzési káosz – kezdődik a nemzetközi fuvarozásban, ha az uniós közlekedési miniszterek többsége által elfogadott formában léptetik életbe az új előírásokat. Kilenc tagállam – köztük Magyarország – ellenszavazata és egy tartózkodása nem volt elegendő, hogy megakadályozza a „kompromisszumos” megállapodást. A Tanács és az Európai Parlament ’együttdöntését’ megkívánó eljárásban a figyelem most ismét a parlamentre irányul, a Brüsszelben hétfőn is megnyilvánult nemzetközi erőviszonyok esetében azonban érdemi elmozdulásra a korábbiaknál is kevesebb esély mutatkozik.


















