2018. január 1-től kezdődően, a közúti árufuvarozó vállalkozások esetében, a francia minimálbér összege EGYSÉGESEN bruttó 9,88 euróra módosult óránként a 3b, 4, 5, 6, 7 kategóriákra vonatkozóan.
2018. január 1-től kezdődően, a közúti árufuvarozó vállalkozások esetében, a francia minimálbér összege EGYSÉGESEN bruttó 9,88 euróra módosult óránként a 3b, 4, 5, 6, 7 kategóriákra vonatkozóan.
Somogyi Gábor főtitkár az Egyesület tagjainak visszajelzései alapján november 30-án levélben fordult Ukrajna magyarországi nagykövetéhez, arra kérve Liubov Nepop nagykövet asszonyt, hogy járjon közbe a magyar fuvarozókat hátrányosan érintő vízumkiadási gyakorlat könnyítése érdekében. A nagykövetségtől ma érkezett válaszból kiderül, hogy a 6 hónapon belül 90 napot meghaladó tartózkodás esetén valóban nélkülözhetetlen a D típusú vízum igénylése, ugyanakkor ez a gyakorlat kölcsönös, az ukrán állampolgároknak is hasonló kötelezettségük van, amennyiben Magyarországon kívánnak tartózkodni.
Felhívjuk Tisztelt Tagjaink figyelmét, hogy a belga útdíjat illetően változások állnak be 2018. január 1-től. Ez érinti az útdíjak mértékét, a díjköteles járműveket, valamint új díjköteles szakaszok jelennek meg.
2017. december 20-án az Európai Unió Bírósága döntést hozott a gépjárművezetők rendszeres heti pihenőidejének kabinban való eltöltéséről. Tájékoztatjuk Tisztelt Tagjainkat, hogy a bírósági döntés kimondja, hogy a közúti közlekedés ágazatában a járművezetők a nekik járó rendszeres heti pihenőidőt (45 órás) NEM TÖLTHETIK járművükben.
Tisztelt Tagjaink! Szankciók és gyakorlatilag ellenőrzési visszajelzések hiányában a nyugati minimálbérügyek körül látszólagos nyugalom honol. Valójában a háttérben készülődnek az új, egységes európai játékszabályok, amelyek gyökeresen átalakíthatják az uniós fuvarpiacot. A tagállamok képviselőiből álló Tanács már nyár óta dolgozik a javaslatokon, a másik jogalkotó szerv, az Európai Parlament pedig a következő hetekben kezdi meg az érdemi munkát. Az IRU kompromisszumos törekvései megosztott árufuvarozói tagsága körében mindeddig eredménytelenek maradtak, a személyszállításról pedig érthetetlenül kevés szó esik.
Csütörtöktől szombatig közlekedési korlátozások várhatók Romániában, Bukarest környékén az I. Mihály király halála miatt elrendelt 3 napos gyász, illetve a temetés miatt.
A Német Szövetségi Közlekedési és Digitális Infrastruktúra Minisztérium tájékoztatása szerint a helyi hatóságok (BAG - Bundesamt Für Güterverkehr) megkezdték a 3,5 tonna megengedett össztömeg alatti, kabotázs árufuvarozási feladatokat teljesítő járművek ellenőrzését.
Tegnap ért véget Isztambulban a 2018-as engedélykontingensekről szóló, kétnapos vegyesbizottsági ülés, amelyen a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium részéről Mosóczi László helyettes államtitkár, és Kovács Kornél osztályvezető, az MKFE képviseletében pedig Raffai Péter, az Árufuvarozási Tanács titkára vett részt. A tárgyalások során a török fél folyamatosan az engedélyszámok további növekedése mellett érvelt, az NFM azonban – az MKFE-vel egyeztetett álláspontjához ragaszkodva – elutasította ezeket az igényeket. Az ülés jegyzőkönyv aláírása nélkül, a 2017-es kontingens ideiglenes fenntartása mellett zárult.