
Svéd minimálbér hivatásos gépjárművezetőkre (2020-26)
Svédországban kollektív szerződés alapján megállapított béreket kell alkalmazni a hivatásos gépjárművezetőkre.
Svédországban kollektív szerződés alapján megállapított béreket kell alkalmazni a hivatásos gépjárművezetőkre.
Kiszállt az időkapus foglalási rendszer üzemeltetője, másként kell bejelentkezni
Számos európai nagyvároshoz hasonlóan a turistabuszos vállalkozások az eddigiekben Párizs esetében is internetes időkapus foglalási rendszeren keresztül tudtak behajtási engedélyért folyamodni, melyet a korábbiakban a Pass Autocar felületén tudták utazás előtt intézni. A rendszer működését azonban 2025. április 30-tól felfüggesztették, a szolgáltató ismeretlen okokból „kiszállt”. Ez azt is jelenti egyúttal, hogy a honlap nem érhető el. Ennek ellenére a városvezetés biztosította a felhasználókat arról, hogy az új szolgáltató kinevezéséig tartó átmeneti időszakban továbbra is lehetséges lesz a buszok behajtása és várakozása.
A szigorú járványügyi intézkedések eredményeképpen sikerült megállítani a párosujjú patás állatok ragadós száj- és körömfájás-betegségének terjedését, ezért Szlovákia és Ausztria feloldotta a korábban foganatosított kishatárok zárlatát. Horvátországban azonban még továbbra is érvényben vannak az elrendelt korlátozások — jelentette a magyar rendőrség 2025. május 21-én.
Szlovéniában a visszaélések növekedése miatt több üzemanyagkártya-szolgáltató is megszüntette a DarsGo-rendszerben az útdíjfizetéshez szükséges kredit feltöltésének lehetőségét. A kredit feltöltése már nem lehetséges az UTA, az E100 és a DKV kártyákkal. Ez a lehetőség előreláthatólag 2025 májusában megszűnik az OMV Routex kártya — a BP kártya altípusa — és júniusban az Eurowag kártya esetében is.
Honlapunkon, a külföldi országokról szóló információknál 2025. május 20-án frissült a törökországi útdíjfizetésről szóló tudásforrásunk. Díjváltozás nem történt, azonban az ismeretanyag felfrissítése céljából ajánlatos áttekinteni a tudnivalókat azoknak, akik tehergépjárművel vagy busszal török útra indulnak.
A belorusz közlekedési tárca határozata alapján 2025. május 26. és augusztus 31. között (a nyári időszakban) a 6 tonna tengelyterhelést meghaladó járművek 11:00 órától 20:00 óráig az aszfaltburkolatú főutakon nem közlekedhetnek, ha a levegő nappali hőmérséklete meghaladja a 25 °C-ot. A korlátozás a lenti kivételekre nem vonatkozik.
Az utóbbi időben rendre felmerülő kérdés, hogy milyen esetekben szükséges a lengyelországi fuvarfeladatot rögzíteni a SENT-rendszerben. A SENT-rendszerben való regisztrációs kötelezettségről több cikkben is adtunk tájékoztatást, ugyanakkor a 2025. január 1-jei változással két külön nyomtatvány jöhet szóba uniós fuvarozóknak egy lengyelországi fuvarfeladat esetén.
Honlapunkon 2025. május első napjaiban frissítettük azt a tudásforrást, mely a különjárati autóbuszos személyszállítók ausztriai áfa-regisztrációjának és adófizetésének információit tartalmazza a szükséges űrlapokkal. Lényeges, hogy ha nem történt buszos szolgáltatás Ausztria területén a megelőző évben, akkor is szükséges nullás adóbevallás benyújtása, ha a vállalkozást egyszer már nyilvántartásban vették az osztrák adóhatóságnál.
2024. szeptember 1-jétől új kritériumrendszert adott ki a Német Mérnökök Egyesülete (Verein Deutscher Ingenieure - VDI), amelyben a biztonságos rakományrögzítésre vonatkozó szabályokat módosították. A VDI 2700-as szabvány, amely a gépjárművek szállításának feltételeit taglalja, jelenleg Németországban kötelező. Mivel a magyar fuvarozók között számos vállalkozás van, amely kifejezetten német-magyar relációban végez autószállítást, különösen fontos a VDI 2700 szerepét hangsúlyozni.
Mint korábban is írtunk róla: a vámárut szállító, fuvarozó vagy azt kezelő vállalkozások életében új korszakot nyit az Automatizált Kiviteli Rendszer (AES), mely teljes egészében automatizálja, papírmentessé teszi a kiviteli eljárások adminisztrációját, a korábban használatban lévő kiviteli kísérőokmány pedig megszűnik, minden adatáramlás elektronikussá válik.