A felek, miután röviden áttekintették a bilaterális engedélymentesség és az az elleni tiltakozásul két hete zajló lengyel határblokád országaik fuvarpiacára gyakorolt hatásait, közös állásfoglalást (Joint Statement) fogadtak el. Miután az engedélykötelezettség visszaállításához az Európai Unió által 2022-ben kötött, és jelenleg 2024 júniusáig érvényben lévő nemzetközi megállapodás megváltoztatására van szükség, a V4+ (kibővített visegrádi) egyesületek közös tiltakozásának elsődleges címzettje Ursula von Der Leyen az Európai Bizottság elnöke, illetve a közlekedésért és a belső piacért felelős uniós biztosok. Másodlagos címzettjei pedig országaink közlekedési miniszterei, akiktől koordinált fellépést kérünk Brüsszelben a súlyos piaci következményekhez vezető megállapodás sürgős felülvizsgálata érdekében.
Az MKFE Lázár Jánosnak küldött kapcsolódó levelét ld. ITT».
A végül az MKFE mellett a lengyel ZMPD, a cseh CESMAD Bohemia, a szlovák CESMAD Slovakia és a litván LINAVA elnökei által aláírt, angol nyelvű közös állásfoglalás ITT» olvasható.
A román UNTRR nem csatlakozott az aláírókhoz, és az ukrán/moldáv társegyesületekkel való egyeztetést tart szükségesnek.
A megbeszéléssel szinte egy időben szlovák fuvarozók egy csoportja a lengyel tiltakozókkal való szimpátiájuk kifejezésére rövid időre lezárta a szlovák-ukrán határátkelőt Felsőnémetinél. Lengyel társegyesületünk képviselői pedig a lengyel-ukrán határhelyzet megoldásáért tett erőfeszítéseik eddigi sikertelenségéről számoltak be.
A témával kapcsolatos korábbi híradásaink:
Ukrán fuvarozók engedélyliberalizációja: uniós felülvizsgálat kezdeményezése »
MKFE Kommunikáció