A brit Közlekedési Minisztérium az 561/2006/EK rendelet 14. cikke által nyújtott lehetőség alapján július 30-tól átmenetileg, 30 napig, enyhíti a vezető és pihenőidőkre vonatkozó szabályok végrehajtását. Az enyhítés azokon a napokon lesz érvényben, amikor a Kent-i rendőrség életbe lépteti a Parkoltatási Tervet (Operation Stack).
„A Parkoltatási Terv lényege, hogy azokban az esetekben, amikor bármilyen tényező (sztrájk, időjárás, tűz, kisiklott vonat) akadályozza, hogy a járművek átjussanak a La Manche csatornán, a tehergépjárműveknek az M20-as autópálya 8. kereszteződésénél kell jelentkezniük és ott várniuk.Az M2-es autópályán haladó járműveket is az M20-as autópályára terelik, hogy ott csatlakozzanak a sorhoz.Az Egyesült Királyságbeli vámkezelésre jelentkező sofőröket az Aycliffe-i körforgalomnál visszaengedik a sorba. Nagyon fontos, hogy ilyen esetekben tilos előzni!”
A minisztérium által a parkoltatási tervről kiadott többnyelvű tájékoztató anyag elérhető ITT>>
Az átmeneti enyhítés kizárólag azokra a gépkocsivezetőkre vonatkozik, akiknek az utazása a Calais-i események miatt késleltetve volt:
- Komppal vagy a Csalagúton keresztül léptek be vagy hagyták el Kent-et;
- Kent-ben várakoznak, azért, hogy átjuthassanak a kontinensre;
- Olyan kereskedelmi járművet vezetnek, melyet egy Kent-i központból irányítanak és az utazását az események megzavarták.
Az enyhítés nem vonatkozik egyéb Kent-i kereskedelmi járművek vezetőire, illetve azokra a nemzetközi gépkocsivezetőkre, akik nem Kent-en keresztül léptek be az országba.
A minisztérium fenntartja azt a jogot, hogy 30 napon belül bármikor visszavonhatja az enyhítést, ha a körülmények már nem teszik azt indokolttá. A minisztérium folyamatosan figyelemmel kíséri az enyhítést és 24 órás előzetes bejelentés nélkül is bármikor visszavonhatja azt.
Az enyhítés a következőképpen valósul meg a gyakorlatban:
- Azokon a napokon, amikor életbe léptetik a parkoltatási tervet 9 órás napi vezetési idő helyett a gépkocsivezetőnek lehetősége van 11órát vezetni;
- Továbbá a napi pihenő 11 óráról 9 órára csökkenthető.
Az enyhítés ellenére, 4 és fél óra vezetés után kötelező 45 perces pihenőt tartani, továbbá a munkaidőre vonatkozó előírásokat ebben az időszakban is be kell tartani!
A gyakorlati megvalósítás a munkáltató és a munkavállaló közötti megállapodás részét képezi.
Az érintett gépjármű vezetőjének rögzítenie kell, analóg menetíró esetén a korong, míg a digitális menetíró esetén a kinyomtatott összesítő jelentés hátoldalára, a „túlvezetés” okát.
A Parkoltatási Terv időszakában feltorlódott járművek vezetőinek, a kivételes rendelkezés megengedi, hogy az előírásoknak megfelelően lassan mozogjanak a sorban. A gépjárművek vezetői nem tekinthetik ezt az időszakot pihenőidőnek.