Somogyi Gábor a találkozón a többi között elmondta a brüsszeli vezetőknek, hogy számos nyugat európai ország, köztük Németország, Franciaország, Ausztria és a Benelux államok – a szociális vívmányok védelmére való hamis hivatkozással – olyan szabályozásokat vezettek be, amelyek ellehetetlenítik a kelet-európai fuvarozók tevékenységét. A megbeszélésen kitért arra, hogy a V4 országok legnagyobb fuvarozó érdekképviseleti szervezetei a budapesti V4 Fuvarozási Fórumon elemezték a kialakult helyzetet, és közös nyilatkozatukban leszögezték, hogy kiküldetési irányelv tagállamonként változó alkalmazása miatt a nemzetközi közúti fuvarozási szolgáltatások ellátása óriási pénzügyi és adminisztrációs teherrel sújtják a vállalkozásokat. Ezért határozottan kérik a német, francia és osztrák hatóságokat, hogy kiküldetési (minimálbér) szabályozásukra vezessenek be azonnali moratóriumot a nemzetközi közúti fuvarozásra vonatkozóan addig, amíg egy új, egységes uniós szabályozás nem lép életbe a nemzetközi fuvarozás szociális és belső piaci kihívásainak kezelésére, az Európai Bizottság ún. közúti csomagjának elfogadásával.
Somogyi Gábor ismertette a közös deklaráció azon követelését is, miszerint az Európai Bizottság haladéktalanul vigye az Európai Bíróság elé a kiküldetési irányelv rendelkezések kérdéseit, amelyek a nyugati minimálbérügyekben indított kötelezettségszegési eljárásokhoz vezettek.
A főtitkár végezetül kifejtette, hogy a magyar fuvarozói társadalom békét szeretne a nemzetközi fuvarozói piacon. Felesleges szociális dömpinggel vádolni és súlyos bírságokkal büntetni egy olyan szakmát, amely országokon átívelő igényeket szolgál ki. Somogyi Gábor hozzátette, hogy magyar fuvarozók meggyőződése, hogy minden józanul gondolkodó európai polgár azt szeretné, ha vásárlásaikor nem lenne fennakadás az üzletekben, az árak pedig nem emelkednének a közúti fuvarozás költségeinek kényszerű, mesterségesen okozott növekedése miatt.
A megbeszélés további részében az MKFE főtitkárának mondandóját erősítették meg a jelenlévő gyakorlati szakemberek, Tóth Andor Nándor, a Volán Egyesülés vezérigazgatója és Lajkó Ferenc, a Waberer’s International vezérigazgatója is. Tóth Andor Nándor ismertette a brüsszeli féllel az osztrák intézkedések várható negatív hatásait, és a meglévő problémákat.
A Matej Zakonjsekkel folytatott tárgyalást követően a magyar delegációt fogadta Matthew Baldwin is. Az Európai Bizottság Mobilitáspolitikai és Közlekedési Főigazgatóságának főigazgató-helyettesével folytatott megbeszélés középpontjában a kelet-európai fuvarozók hátrányos megkülönböztetése állt, de szóba került a jövő fuvarozása és a korszerű mobilitás alapjainak megteremtése is.
A megbeszélések során mindkét uniós vezető jelezte, hogy ismerik az MKFE álláspontját, olvasták a társegyesületekkel közösen kiadott nyilatkozatokat, és ezek alapján igyekeznek a legtöbb szempontot figyelembe vevő javaslattal előállni a közúti csomag kialakítása során, noha látszik, hogy az uniós tagállamok között különböző érdekek ütköznek az egységes szabályok kialakításával kapcsolatban.
MKFE kommunikáció