Ma Arnold, Levente napja van.

Hírek

Az ukrán kérdésről tanácskoztak az EU közlekedési miniszterei

Az ukrán kérdésről tanácskoztak az EU közlekedési miniszterei

A november elején összeállt» – alapvetően – V4-es összefogásnak köszönhetően az EU közlekedési Tanácsának napirendjére került a közúti árufuvarozásról szóló EU–Ukrajna megállapodás működésének a szállítási ágazatra gyakorolt hatása. A napirendi pont keretében a lengyel, magyar, szlovák képviselők adtak tájékoztatást arról, hogy a megállapodás milyen fuvarpiaci hatásokat eredményezett. Magyarországot Csepreghy Nándor képviselte. Az ÉKM miniszterhelyettese – az MKFE álláspontját képviselve – felhívta a figyelmet arra, hogy az Unió ne hosszabbítsa meg az ukránokkal kötött kétoldalú megállapodást: az ukránokkal szemben újra lépjen életbe az engedélykötelezettség! A lengyel, magyar és szlovák felszólalók egyértelműen kiálltak az engedélyrendszer visszaállítása mellett.

Autóbuszok útdíja 2024-től – a díjtételek jármű-kategória szerinti csökkentését javasoljuk!

Az e-útdíjrendszer struktúrájának teljes átalakítása, a 2024 január 1-jétől várható jelentős hazai útdíjemelés és az autóbuszoknak a megtett úttal arányos díjfizetési rendszerbe terelése tekintetében folytatjuk az érdekérvényesítést társegyesületünkkel a NiT Hungaryval együttműködve. Az érintett minisztériumok részére küldött javaslatunk a változásokkal leginkább érintett autóbuszos vállalkozói kör terheinek csökkentését célozza. Frissítve: 2024. január 8.

Záhony: kezdeményeztük a magyar kamionok soron kívüli kezelését

Záhony: kezdeményeztük a magyar kamionok soron kívüli kezelését

Az MKFE a Szabolcs-Szatmár-Bereg vármegyei rendőrfőkapitányságtól kért tájékoztatást, annak érdekében, hogy a fuvarozókat friss információkkal tudjuk ellátni a záhonyi teherforgalmat érintő változásokról. Kérdésünkre a rendőrség megerősítette, hogy az Ukrajna irányába tartó tehergépjárművek a 4. számú főútvonalat Kisvárda településig tudják igénybe venni, ahol a 4145. számú útra kerülnek átterelésre, ahonnan Tiszabezdéd településen keresztül térhetnek vissza a 4. számú főútvonalra. A Záhonynál Magyarországra belépő tehergépjárműveknek továbbra is használhatják a 4. számú főutat. (Frissítve: 2023. 12. 11.)

Secret Control GPS Kft.: külső támadás érte a szolgáltató szervereit

Súlyos informatikai támadás érte a hétvégén a Secret Control GPS Kft. szervereit, ezért elérhetetlenek a szolgáltatásaik, ideértve az útdíjbevallást és a flottakövetést is. A hiba elhárításán nagy erőkkel dolgoznak, a vállalat közleménye szerint a rendszer helyreállítása hétfőn megtörténhet. Frissítés 2023.12. 05.

Eurovignette: változatlan díjak 2024-ben is

Eurovignette: változatlan díjak 2024-ben is

Meghirdetették a 2024-re esedékes Eurovignette-díjakat, melyek az előző éves szinthez képest változatlanok maradnak. Az Eurovignette-rendszer Dánia, Luxemburg, Hollandia és Svédország útdíjainak kiegyenlítésére szolgál 12 tonna megengedett legnagyobb össztömeg felett. Részletek az alábbi táblázatban.

Háromszorosára emelkedik a visszaigényelhető jövedéki adó

Háromszorosára emelkedik a visszaigényelhető jövedéki adó

Törvénybe foglalták a magasabb visszaigénylési szintet!

Egyesületünk hónapok óta tartó intenzív érdekérvényesítési erőfeszítéseit méltányolva a kormány a kereskedelmi gázolajként tankolható üzemanyag esetében a korábbi 3,5 forintról 2024. január 1-jétől 10 forintra emeli a literenként visszaigényelhető jövedéki adó mértékét.

Decemberi közlekedési korlátozások Magyarországon — 2023

...november 4-től elkezdődött a kevésbé szennyezők téli mentessége

A sokéves gyakorlat szerint november 4-től idén is kezdetét vette a magyar utakon a nemzetközi forgalomban közlekedő, kevésbé szennyező járművek téli mentessége. Ez azt jelenti, hogy egészen március 1-jéig nem vonatkozik a hétvégi és ünnepnapi kamionstop azokra magyar vagy külföldi, üres vagy rakott EURO 3-4-5-6-os tehergépjárművekre, melyek a magyar államhatár átlépésével közlekednek a hazai közúthálózaton. A szennyezőbbekre és/vagy belföldön közlekedőkre azonban egész télen szombatonként (és ünnepnapot megelőző napon) 22:00 órától vasárnaponként (ünnep napján) 22:00 óráig vonatkozik a kamionstop.

Kamionos útlezárásra készülnek Felsőnémetinél

Szlovák fuvarozók demonstrációt hirdettek 2023. december 1-jén (pénteken) 15:00 órától határozatlan időre. Blokád alá kívánják venni az ukrán-szlovák határon fekvő Felsőnémetit. Tervük szerint a határon óránként csupán négy kamiont engednének át. Az eleve túlterhelt határátkelőnél jelentős torlódásra kell számítani. A bejelentés hatására Záhonynál megnövekedhet a forgalom.

Német útdíjváltozás — 2023. december 1.

Németország díjköteles útjain 2023. december 1-jétől már az új, drasztikusan megemelt útdíjtételeket számlázzák. Mint novemberben beszámoltunk róla, a Toll Collect német útdíjszolgáltató közzétette útdíjkalkulátorát, mely 1 perc alatt képes megmutatni egy-egy járműkategóriára vonatkoztatva a német utakra irányadó új, kilométerenkénti díjtételeket.

2023 végéig adható be a 2020-21-es német útdíj-visszaigénylés

2023 végéig adható be a 2020-21-es német útdíj-visszaigénylés

 Mint a fuvarozók emlékezhetnek rá, bő két évvel ezelőtt, 2021 őszén az Európai Bíróság útdíjkorrekcióra szólította fel Németországot az úthasználók javára. A német állam erre díjkiigazítást hajtott végre, s egyúttal útdíjvisszatérítést helyezett kilátásba azon igénylőknek, akik a 2020. október 28-i uniós döntés és a 2021. szeptember 30. közötti egyéves időszakban Németországban díjköteles járművel közlekedtek. A visszaigénylési kérelmeket a német állam még 2023. december 31-ig fogadja! Akkori cikkünket visszaidézve felelevenítjük a tudnivalókat a magyar nyelvű tájékoztatókkal együtt.

Változások a hazai útdíjrendszerben — áttekintés és érdekképviseleti álláspont

Változások a hazai útdíjrendszerben — áttekintés és érdekképviseleti álláspont

Az az autópályák, autóutak és főutak használatáért fizetendő megtett úttal arányos díjról szóló törvény végrehajtásáról szóló 209/2013. Korm. rendelet» értelmében a júliusi inflációval egyező mértékben, 17,6%-al emelkedett az útdíj 2023. október 1-jétől». Noha az MKFE – tekintettel a januártól várható újabb emelésre – az inflációkövető díjemelés hatályon kívül helyezését kérte a közlekedésért felelős minisztertől», a NÚSZ a díjtáblázatot augusztus közepén közzétette. Az MKFE a miniszternek címzett levelében arra is rámutatott, hogy a 2022. október 15-én végrehajtott 15,6%-os díjmódosítást követő idei újabb kétszámjegyű emelés példa nélküli az Európai Unióban, ráadásul a 2024. januártól esedékes külsőköltség-díj bevezetésével ismét jelentős, 30-80 %-os díjnövekedés várható. Az MKFE leszögezte, hogy az útdíjbevételeket – amelyekből a 2023-as 330 milliárd után 2024-ben további 150 milliárd, azaz összesen 450 milliárd forint bevételt vár a költségvetés – elsősorban a hazai infrastruktúra fejlesztésére kellene fordítani, miközben az alágazat számára kiemelten fontos közúti infrastrukturális beruházások jelentős része leállt, ezért az Egyesület ismét a leállított beruházások (pl. tokaji elkerülő út, M1-es autópálya-bővítés) újraindítását kéri. A legfrissebb tartalom olvasásához görgessen az oldal aljára!  ⇓   (Frissítve 2023. november 29.)

Egynapos bécsi útra buszos vállalkozót keresnek

Egynapos bécsi útra buszos vállalkozót keresnek

Pest megyei tanintézmény megbízható és körültekintő autóbuszos vállalkozót keres a 2023. december 15-én esedékes egynapos bécsi útjára. Az utasok gimnazista korú diákok és kísérőik.

A reptéren újra behajthatnak a buszok az indulási szintre

A Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren 2023. november 29-én véget ért a parkolótechnológiai berendezések cseréje, mely novemberben a turistabuszok mozgását korlátozta. A repülőtér jelezte: az elektronikai rendszer próbája sikeres teszttel zárult, így a buszok utasfelvétel céljából visszatérhetnek az indulási szintre.

Deli Andor: „Nem hagyhatjuk cserben a közúti fuvarozóinkat!”

Deli Andor: „Nem hagyhatjuk cserben a közúti fuvarozóinkat!”

Lobbi az Európai Parlamentben is az ukrán engedélyliberalizáció felülvizsgálatáért

Az MKFE nemzetközi kapcsolatfelvételei nyomán a lengyel, cseh, szlovák és litván társegyesületeinkkel közösen az Európai Bizottsághoz és közlekedési miniszterekhez intézett állásfoglalásunk 2023. november 17-i megszületése után az Európai Parlament közlekedési szakbizottságában dolgozó magyar képviselőkhöz is fordultunk, felhívva figyelmüket a helyzet súlyosságára. Nem sokkal megkeresésünket követően Deli Andor európai képviselő ún. írásbeli választ igénylő kérdést fogalmazott meg a Bizottsághoz.

TIR-felhatalmazás a 2024-es évre

TIR-felhatalmazás a 2024-es évre

Tisztelt TIR felhasználó Tagjaink!

Felhívjuk valamennyi, TIR igazolványok használatára felhatalmazott tisztelt Tagunk figyelmét, hogy amennyiben a 2024. évben is igénybe kívánják venni a TIR garancia által nyújtott előnyöket, a felhasználói jogosultságukat — a korábbi évek gyakorlatának megfelelően — ismét meg kell újítaniuk!

Webhelyünkön sütiket használunk, melyek célja, hogy teljesebb körű szolgáltatást nyújtsunk látogatóink részére.