Felhívjuk Tisztelt Tagjaink figyelmét, hogy Európa szerte egyre több ország/város dönt úgy, hogy környezetvédelmi zónát alakítanak ki, ami azt jelenti, hogy bizonyos környezetvédelmi besorolású járművek nem közlekedhetnek az érintett területeken. A szabályozás városonként eltérő, folyamatosan változik (bővül), ezért ajánlott folyamatosan nyomon követni a frissítéseket. Erre nyújt megoldást a mobiltelefonra letölthető Green-Zones App, amely tartalmazza - egyebek mellett - Ausztria, Belgium, Dánia, Franciaország és Németország környezetvédelmi zónáit.
Bővebben
A Magyar Közút tájékoztatása szerint Szegeden az 5-ös főút belterületi szakaszán, a Nagykörút Kossuth Lajos és Kálvária sugárút közötti szakaszán 2018. június 4-én megkezdett útfelújítási munkáihoz kapcsolódóan újabb forgalmi rend változásra számíthatnak a közlekedők.
Bővebben
Tájékoztatjuk Tisztelt Tagjainkat, hogy az előző évek gyakorlatától eltérően Ausztriában újabb útszakaszokon is nyári közlekedési korlátozásokat vezettek be. Az általános korlátozások továbbra is megmaradtak. A részletekről az alábbiakban tájékozódhatnak.
Bővebben
Tájékoztatjuk Tisztelt Tagjainkat, hogy az AutóKözlekedés magazin Közlekedési Korlátozások mellékletében leírtak módosultak a franciaországi korlátozásokat illetően. A változtatással nem érintett egyéb korlátozások továbbra is érvényesek.
Bővebben
Felhívjuk Tagjaink figyelmét a 7,5 tonna megengedett legnagyobb össztömeget meghaladó járművek közlekedési korlátozásának nyári, június és augusztus hónapokra vonatkozó változásaira. E hétvégétől (július 7-től) augusztus végéig (augusztus 26.) a korlátozás időtartama hosszabb, hiszen szombat 15:00 órától vasárnap 22:00 óráig tart. Fontos változás még, ami kizárólag erre az időszakra érvényes, hogy az államhatártól magyarországi telephelyig vagy első lerakóig való közlekedés megengedett a korlátozás ideje alatt is.
Bővebben
Érsek István Közlekedési hatósági ügyekért felelős helyettes államtitkár intézkedését kérte az MKFE a tehergépjárművek műszaki vizsgáztatásának feltételrendszerén változtató EU-s irányelv alkalmazása nyomán kialakult hazai helyzet miatt. Az új szabályok szerint a vizsgáztatáskor a jármű tengelyterhelésének el kell érnie a gyártó által engedélyezett maximális terhelés 50 százalékát. Az utóbbi hetekben egyes vizsgaállomások – az EU irányelvre hivatkozva – csak rakottan érkező pótkocsikat vizsgáztattak le.
Bővebben
Ahogyan arról korábban tájékoztattuk Tisztelt Tagjainkat, az MKFE elnöke levélben fordult Varga Mihály pénzügyminiszterhez a kgfb-t érintő adóváltozási javaslat felülvizsgálata érdekében. A kérdésben Egyesületünkhöz érkezett visszajelzés szerint az adócsomag kapcsán készült bizottsági módosító javaslatba visszakerült a naponta legfeljebb 83 forint/gépjármű adómaximum korlátot előíró passzus, így a haszongépjárművek esetében nem jelenthet díjemelkedést az új szabályozás.
Bővebben
Az EP képviselők a mai szavazáson elutasították a közúti fuvarozásról szóló „mobilitási csomag” javasolt változtatásait, és visszaküldték a javaslatot a közlekedési szakbizottságba, ahol elő kell készíteni egy újabb, az EP által elfogadható csomagot.
Bővebben
Tájékoztatjuk Tisztelt Autóbuszos Személyszállító Tagjainkat, hogy június 29-én széles körű szakmai egyeztetésen vett részt Pencz Zoltán a személyszállítási tanács elnöke és Molnár Zoltán a tanács titkára, egyebek mellett a városligeti autóbusz le- és felszállító helyek számának növelése érdekében.
Bővebben
Levélben fordult az MKFE az Innovációs és Technológiai Minisztérium közlekedésért felelős helyettes államtitkárához az M1-es autópálya úthasználati díjának csökkentése érdekében. Egyesületünk álláspontja szerint a felújítási munkák idején olyan mértékben romlik a szolgáltatás minősége, hogy az indokolja az útdíjfizetés teljes felfüggesztését, vagy legalább részleges csökkentését.
Bővebben